25. Decembra 2020.

Stručnjaci savjetuju kako da smanjite trošenje guma

Big Portal

Terenski testovi koje je proveo Nokian Tyres pokazuju da se zimske gume mogu istrošiti, i do četiri puta brže od ljetnih guma. Zato biste trebali zamijeniti gume između osovina, čak i usred sezone.

“Velika je razlika u trošenju između prednje i zadnje osovine (odnosno pogonske i pogonjene osovine), što znači da biste trebali zamijeniti gume. Glavne razlike u prianjanju između prednjeg i stražnjeg dijela će negativno uticati na sigurnost vožnje. Rotiranjem guma, takođe se može uštedjeti novac, jer isti set guma možete koristiti duže”, kaže Mati Mori, tehnički direktor službe za potrošače u Nokian Tyres.

Testovi koje je sproveo Nokian Tyres pokazali su da se prilikom vožnje sa zimskim gumama prednje (pogonske) gume na vozilu (s prednjim pogonom) mogu istrošiti i do četiri puta brže od zadnjih guma. Na ljetnim gumama, stopa habanja prednjih guma može biti približno dvostruka u odnosu na zadnje.

Pažljiva i proaktivna vožnja će smanjiti habanje guma. Trebali biste izbjegavati jako kočenje, ubrzavanje i oštru vožnju u krivinama.

“To nije marginalno pitanje. Agresivna vožnja i vozila sa snažnim motorima, izlažu gume većem opterećenju, što može prouzrokovati neravnomjerno trošenje zimskih guma”, kaže Mati Mori.

Ispravan pritisak u gumama smanjiće habanje guma, smanjiti otpor kotrljanja i poboljšati stabilnost u vožnji. Tokom hladnih dana, pritisak u gumama će opasti, pa biste trebali zimske gume naduvati za 0,2 bara više od preporuke proizvođača. Preporuka za pritisak u gumama dostupna je u priručniku za vozilo, jer je to obaveza proizvođača. Trebali biste prilagoditi pritisak u gumama kada su hladne, odnosno prije nego što krenete na dužu vožnju.

Prilikom postavljanja zimskih guma, trebali biste provjeriti količinu gaznog sloja, odnosno dubinu žljebova.

Takođe biste trebali provjeriti kada je guma proizvedena, a oznaka se naziva DOT i nalazi se sa bočne strane gume. Niz od četiri broja govori vam o starosti gume: prve dvije brojke označavaju sedmicu u godini, dok posljednje dvije brojke označavaju godinu proizvodnje. Jedan set zimskih guma, trebali biste koristiti najviše šest zima.

Efekti trošenja guma mogu se vidjeti u ubrzanju, kočenju i bočnom prianjanju.

“Moderni automobili imaju sisteme za kontrolu stabilnosti (ESP) koji pomažu vozaču, ali čak ni oni ne mogu poništiti zakone fizike. Sistem vam može pomoći samo kada gume mogu prianjati”, kaže Martin Dražik, stručnjak i produkt menadžer za Srednju Evropu u Nokian Tyres.

Mnogi vozači misle da je gotovo svaka guma dovoljno dobra za stari automobil ili drugo porodično vozilo. Obrazloženje bi moglo biti da kupovina skupih guma za jeftin automobil nema smisla ili da se drugo vozilo rijetko koristi. Iz sigurnosne perspektive, upravo je suprotno.

Kada automobilu nedostaje moderna tehnologija, dobre gume mogu biti čak važnije nego na novom vozilu. Porodični, drugi ili treći automobil često koristi najmanje iskusan vozač u porodici. Dobra guma je bitan dio sigurnosti u vožnji.

“Cjelogodišnje gume se često koriste za drugi porodični automobil. Idealan su izbor kada se koriste u područjima s blažom klimom”, napominje Dražík.

Premium gume su razuman izbor, jer se njihov razvoj fokusira na održavanje gume što sigurnijom, čak i dok se troši.

Savjeti za usporavanje trošenja guma:

  • Okrećite (zamijenite) gume sprijeda prema nazad ili nazad prema naprijed. To bi trebalo učiniti otprilike svakih 10.000 kilometara.
  • Izbjegavajte jako kočenje ili ubrzanje i oštro upravljanje.
  • Pazite da vaše gume imaju ispravan pritisak. Zimi dodajte 0,2 bara iznad preporuke proizvođača vozila. Uvijek izmjerite pritisak kada su gume hladne.
  • Ne odlažite gume vani na suncu; koristite hotel za gume, ili neko drugo mjesto koje je mračno, suvo i sa kontrolisanom temperaturom.
  • Provjerite ispravnost sistema vješanja, neispravni amortizeri skraćuju radni vijek guma
  • Provjerite “špuru”, bar jedanput godišnje

(Automobili.ba) 

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare