22. Marta 2021.

Strip, televizija i VandaVižn: Najintrigantnija Marvelova serija poslednjih godina

Big Portal

Posle fenomenalnog uspeha filma Osvetnici: Kraj igre iz 2019, prethodna godina je trebalo da predstavlja neku vrstu tranzicionog perioda za Marvelov filmski univerzum (MCU) – prelazak iz jedne ere u onu sledeću.

U njoj je trebalo da vidimo premijeru filma Crna udovica, pa zatim da upoznamo nove bitne likove u filmu Večni (sa Anđelinom Džoli).

A na striming platformi Dizni+ Marvel je trebalo da otvori novi front u pohodu ka kulturnoj dominaciji, sa Falkonom i Zimskim vojnikom, dosta odmerenim i konzistentnim izborom za lansiranje novih dometa Marvelovih TV serija.

Ali ništa od toga se, naravno, nije desilo.

A sada, zahvaljujući različitim filmskim komplikacijama prouzrokovanim Kovidom-19, prvi Marvelov šou na Dizni+ kanalu je relativno neobični VandaVižn.

To je najčudniji i najzanimljiviji projekat koji stiže iz Marvelovog filmskog univerzuma poslednjih godina.

Tvorac serije je scenarista filma Kapetan Marvel, Džek Šefer, dok režiju potpisuje TV veteran Mat Šekmen.

Cela serija je jedna velika posveta klasičnim američkim sitkomima – makar se to može zaključiti na osnovu tri dostavljene episode, od ukupno devet.

U prvoj epizodi, na primer, upoznajemo neobičan par koji čine Vanda Maksimov (Grimizna veštica) koju glumi Elizabet Olsen i njen pokojni muž Vižn (Pol Betani).

Epizoda je sačinjena u stilu crno-belih sitkoma iz 60-ih godina, kao što je na primer Dik Van Dajk šou, sve sa publikom u studiju i sa 4:3 formatom slike.

Ona je mutant koji vlada magijom, on je neuništivi android koji može da prolazi kroz zidove i njih dvoje su upravo stigli u novi kraj!

U prvoj epizodi se vide svi klasični elementi sitkoma.

Zaplet se vrti oko toga što Vanda i Vižn zaboravljaju da im na ručak dolazi njegov šef (kojeg igra popularni komičar Fred Melamed), a epizoda obiluje klasičnim farsičnim situacijama i nesporazumima.

Ketrin Han je radoznala komšinica Agnes koja je predstavljena na skoro pa operetski način.

Ona se iznenada pojavljuje i deli savete Vandi i dominira pričom.

Jednog trenutka Vanda, obučena kao tipična domaćica iz 50-tih godina, dok u kuhinji balansira sa tanjirima – koji vise na nevidljivim nitima – pita Vižna šta bi rekao za doručak od palačinki, hrskavog zapečenog krompira, slanine, jaja, sveže isceđenog soka od pomorandže i crne kafe.

“Rekao bih da ja ne jedem hranu”, odgovara on ovom tipično otrcanom frazom.

To je šarmantna i neverovatno verna interpretacija najrazličitijih formi i konvencija viđenih u komedijama iz pedesetih i šezdesetih godina, iako možda ne toliko smešnih na prvu loptu ili dovoljno promućurnih da bismo ih skapirali (nešto više o tome malo kasnije).

Jer posle svega, relativno pravolinijska posveta sitkomu prepunom klišea je i dalje sitkom prepun klišea.

Ovo je verovatno razlog zbog kojeg Dizni i lansira seriju tako što prikazuje po dve epizode u terminu, umesto jedne.

U drugoj epizodi, osvrtu na fantazi sitkom Bewitched iz 1964, u kojem se Vanda pojavljuje u pantalonama i koji otvara animirana špica, stvari zaista počinju da dolaze na mesto i pronalaze ritam i po pitanju humora i sveprisutne neobičnosti.

Zaplet je, da ponovimo, osnova klasičnog sitkoma smeštenog u predgrađe: kako impresionirati najpopularniju i najdominantniju ženu u celom komšiluku?

Magijom pokazanom na lokalnom konkursu talenata, naravno!

Ova epizoda je daleko zabavnija od prve, a i sama demostracija magije ima dva momenta za smejanje grohotom i na sjajan način pokazuje sav raskošni talenat vodećih likova.

Olsen je naročito talentovana komičarka i njen manirizam i način izražavanja su posebno zabavni za gledanje.

Betani, s druge strane, svoj lik igra uglavnom u stilu tupavog Hjua Lorija.

On uglavnom preglumljuje – tako postoji scena u kojoj se Vižn napije od slučajno progutane žvakaće gume – iako vrlo često deluje i kao da je trapav i izmešten iz cele priče.

Ovo i nije sasvim kritički intonirano – uostalom njegov lik i jeste izmešten iz cele priče.

Za ljubitelje stripa, jer je serija očigledno i zasnovana na serijalu iz 80-tih u kojem se sve vrti oko Vižna i Skarletne veštice koji su se skrasili u braku.

A tu je i priča Toma Kinga iz 2016. u kojoj Vižn pokušava da vodi običan život sa običnom robotskom porodicom u predgrađu.

Osim što je, naravno, u okviru Marvelovog filmskog univerzuma, Vižn poslednji put viđen kao Tanosova žrtva u filmu iz 2018. – Osvetnici: Rat beskraja.

Pa kako je sad odjednom živ ovde? I šta to ovde uopšte znači?

Sve su to pitanja koja se ponavljaju u pozadini ove priče i koja se tiču intrigantnih i nadrealnih momenata serije.

Tragovi boje u crno-belom grmlju, misteriozna poruka koja se čuje preko radija, komšija koji iznenada počinje da se čudno ponaša – sve su to elementi koji nam govore da se, kako serija napreduje, ova TV realnost polako raspada.

To se najbolje vidi u trećoj epizodi koja naš par smešta u živopisnu i drečavu estetiku sitkoma The Brady Bunch iz 70-ih godina.

Zbog straha od spojlera, teško da se u ovom slučaju može iznositi zaplet, ali suvišno je valjda i pomenuti da neke scene iz ove epizode kao da su otrgnute iz filma Trumanov šou.

Da i ne pominjemo kraj od kojeg ćete samo želeti još razjašnjenja – ne samo o tome kuda ide ova misterija, ili koja era iz istorije sitkoma će sledeća biti obrađena – već i da bi smo saznali kakve nas sve uzbudljive situacije čekaju u budućnosti.

VandaVižn možda i nije bio prvi izbor kojim je Marvel želeo da promoviše svoje nove igrane serije u okviru Dizni+ platforme, ali je u svakom slučaju više nego dovoljan i uzbudljiv primer onoga što nam donosi budućnost.

Izvor: BBC News na srpskom

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare