Kompanija je naime pre nekoliko meseci saopštila da će sledeće godine prekinuti proizvodnju aktuelnog Mondea (limuzine i karavana) u fabrici u španskoj Valensiji, i to zbog sve većih promena u željama kupaca. Drugim rečima, zbog rasta popularnosti SUV/crossover modela i pada interesovanja za klasičnim limuzinama.
Ovde treba podsetiti da je Mondeo prve generacije u Evropi predstavljen početkom 1993. godine (kao zamena za dotadašnju Sierru), kao i da je do sada na Starom kontinentu prodato oko 5 miliona Mondea (svih generacija zajedno).
Međutim, ovih dana je na nemačkim putevima uhvaćen Fordov maskirani test automobil, za koji se pretpostavlja da će u Evropi biti zamena za Mondeo a u Americi za Fusion.
Neki izvori pominju da će se ovaj novitet u Evropi možda prodavati kao Mondeo Evos, kao i da će imatoi drugačiji zadnji deo u odnosu na Ford Evos koji je nedavno predstavljen na sajmu automobila u Šangaju.
Naime, dok je kineski Evos nekakav miks između karavana i crossovera, evropski će dobiti crossover-coupe formu.
Evropski model se očekuje tokom modelske godine 2023, i to verovatno sa hybrid i plug-in hybrid verzijama (kineski Evos će biti dostupan samo sa 2,0 litarskim EcoBoost turbo benzincem).