5. Maja 2021.

Stigla je: Nova Škoda Fabia!

Big Portal

Nova Fabia je elegantnija i prostranije od prethodne, i nakrcana savremenim tehnologijama.

Automobil je porastao na 4.108 mm, što znači da je duži za 111 mm od odlazeće generacije, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za 94 mm i sada iznosi 2.564 mm.

Za jedan model koji propada potkompaktnom segmentu, nova Fabia ima prilično veliki prtljažni prostor čija je zapremina 380 litara, što je za 50 litara više u poređenju sa prethodnom generacijom.

Zanimljivo je da je Škoda Fabia, iako za klasu manji auto, po veličini prtljažnika sada dostigla Volkswagen Golf.

Češki proizvođač takođe navodi da se prtljažni prostor može povećati do 1.190 litara, ukoliko se obore zadnja sedišta.

Osim što izgleda atraktivnije, Fabia sada ima i bolje aerodinamičke karakteristike, s obzirom da je koeficijent otpora vazduha snižen sa 0,32 na 0,28.

Kupcima će na raspolaganju biti i dve nove nijanse boje karoserije – Orange Sunset (na vozilu sa promo fotografija) i Graphite Grey, a ponuda alu felni se završava sa 18-icama.

U skupljim verzijama, nova Fabia je dostupna i u dvobojnoj varijanti, sa krovom ofarbanim u kontrastnu Black Magic ili Graphite Grey nijansu.

Unutrašnjost je takođe značajno unapređena i modernizovana u odnosu na aktuelnu Fabiju, što smo mogli da vidimo i na dizajnerskom crtežu koji je Škoda objavila uoči premijere.

Pored digitalne instrument table, kupcima su na raspolaganju i dvozonska automatska “klima”, funkcija grejanja volana, vetrobransko staklo sa grejačem, LED ambijentalno svetlo u putničkoj kabini, kao i centralni ventilacioni otvori za putnike koji sede pozadi.

Pozadi je na raspolaganju i središnji, preklopni naslon za ruke, što je retkost u ovoj klasi automobila.

Nova Fabia deli motorizaciju sa srodnim modelima VW grupacije. Bazičnu verziju pokreće 3-cilindarski 1.0 atmosferac koji se nudi u opcijama sa 65 ili 80 KS, a u obe varijante razvija maksimalni obrtni moment od 93 Nm.

Snaga se na prednje točkove prenosi putem 5-brzinskog manuelnog menjača.

Slabija verzija do stotke ubrzava za 15,5 s i dostiže maksimalnih 172 km/h, dok jača 0-100 km/h stiže za 15,1 s, uz maksimalnu brzinu koja iznosi 179 km/h.

Ponuda se nastavlja 1.0-litarskim turbo-benzincem sa 95 KS i 175 Nm, koji je takođe uparen sa 5-brzinskim menjačem.

Ova verzija od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,1 s i postiže maksimalnih 195 km/h.

Na raspolaganju je i jača varijanta istog motora, sa 110 KS i 200 Nm, povezana sa 6-brzinskim manuelnim ili opcionim 7-stepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom.

Ovaj model do stotke stiže za 9,7 s i razvija 205 km/h.

U vrhu ponude je 4-cilndarski 1.5 TSI koji isporučuje 150 KS i 250 Nm.

Motor je povezan sa DSG menjačem, koji omogućava da automobil ubrza 0-100 km/h za samo 7,9 s, pre nego što dostigne maksimalnih 225 km/h.

Fabia je još u svojoj trećoj generaciji ostala bez dizelaša u ponudi, a isti slučaj je i sa novim modelom.

Interesantno je da Škoda nije predvidela nikakvu vrstu elektrifikacije nove generacije, pa tako ne treba očekivati ni laki, ni potpuni hibridni pogon, kao ni plug-in hibird.

Škoda je do sada isporučila preko 4,5 miliona Fabija, u tri generacije, po čemu je ovaj automobil na drugom mestu po prodaji nakon modela Octavia.

Očekuje se da će i nova verzija nastaviti uspešan niz, iako će u početku biti dostupna samo hečbek varijanta – karavan stiže tek 2023.

Datum početka prodaje četvrte generacije i cene biće saopšteni naknadno.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare