Posle hečbeka, karavana i “shooting brake”, stigao je novi član Kiine Ceed porodice – krosover XCeed.
XCeed je duži, širi i viši od hečbeka na kojem je baziran, a stvoren ekskluzivno za tržište Evrope pozicioniran je između modela Stonic i Sportage.
Kao i najmanji Kiin krosover, ni XCeed neće biti dostupan sa pogonom na sva četiri točka, već će sve varijante imati prednji pogon.
Južnokorejski proizvođač predstavlja XCeed kao “ubrani krosover”, ali nema sumnje da ga javnost vidi kao povišenu i siroviju verziju hečbek verzije.
Ipak je XCeed 85 milimetara duži, 26 mm širi i 43 mm povišeniji od Ceeda, što mu omogućava lakše savladavanje težih terena.
Na masivniju pojavu dodatno utiču alu felne od 16 ili 18 inča, ali njihova veličina utiče na pomenute “terenske” karakteristike.
Zahvaljujući povećanim dimenzijama, XCeed je praktičniji od običnog Ceeda jer ima prtljažni prostor od 426 litara, a spuštanjem zadnje klupe koja se deli po principu 40:20:40 može da se dobije celih 1.378 l.
Što se tiče enterijera, u centru pažnje je potpuno digitalna kontrolna tabla sa displejom veličine 12,3 inča.
Pod haubom nema mnogo iznenađenja, XCeed je dobio iste pogone kao i ostali Ceed modeli.
Najmanji u ponudi je 1,0-litarski trocilindarski agregat sa 120 KS i 172 Nm, a iznad njega je 1,4-litarski četvorocilindraš sa 140 KS i 242 Nm.
U vrhu ponude je 1,6-litarska jedinica iz sportskih modela Ceed GT i Proceed GT sa 204 KS i 265 Nm.
Tu je i jedan 1,6-litarski dizel agregat koji dolazi u dve varijante – sa 115 i 136 KS.
Slabija sa manuelnim menjačem ima 280 Nm, a sa DCT automatikom raspolaže većim obrtnim momentom – 300 Nm.
Snažniji dizel sa manuelcem ima 280, a sa automatikom 320 Nm obrtnog momenta.
Početkom sledeće godine Kia će proširiti ponudu sa blagim i plug-in hibridom kojima je fokus na ekonomičnosti bez potrebe za dizelom.
Prodaja XCeeda počinje u trećem kvartalu ove godine.
B92