Stigao je novi FIAT 500 na struju - BIGportal.ba
Auto-moto Koncepti

Stigao je novi FIAT 500 na struju

FIAT-ov mali lajfstajl model započinje novi život kao ekskluzivni električni kabriolet, u ograničenoj seriji od samo 500 numerisanih primeraka koji se prodaju po ceni od 37.900 evra.

U sredu je u Milanu zvanično predstavljen novi električni FIAT 500, za koji u italijanskom proizvođaču kažu da će “promeniti pravila igre” za vozila sa takozvanom nultom emisijom štetnih gasova.

Kako bi osmislio budućnost modela 500, brend FIAT je počeo od nečega što ga je učinilo onim što jeste. Tako je bilo i sa prvom generacijom, koja je ponudila mobilnost i slobodu tokom šezdesetih godina prošlog veka, kada je originalni FIAT 500 predstavljao radikalnu promenu na automobilskom tržištu.

Foto: FIAT promo

Sa drugom generacijom, koja je izašla na tržište 2007. godine, FIAT 500 je uveo koncept ležernosti i šarma za gradske automobile, postajući ikona italijanske mode i stila, a zatim i jedan od njprodavanijih modela u segmentu malih gardskih automobila u Evropi.

Bio je to auto koji konstantno evoluira, koji je inspirisao umetnike i muzičare tokom proteklih trinaest godina, i koji je bio osnova za preko 30 specijalnih serija.

Početkom marta 2020. stiže potpuno novi FIAT 500, u kabriolet verziji i sa električnim pogonom.

Fotografije koje su još u utorak dospele na Internet otkrile su dizajn ovog vozila, a u međvremenu je FIAT održao online prezentaciju na kojoj je obelodanio i druge detalje od novom 500.

Foto: FIAT promo

Iako proporcije vozila izgledaju slično kao kod aktuelnog FIAT-a 500, novi električni 500 ima nešto veće dimenzije. Dužina i širina su povećane za za po 6 cm, dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 2 cm.

Osim novog izgleda spoljašnjosti, FIAT je promenio i enterijer, pa novi 500 izgleda modernije i dizajnerski svedenije.

Tome doprinosi i veliki, široki ekran multimedijalnog sistema, dijagonale 10,25 inča, koji se nalazi na vrhu komandne table između vozača i suvozača. Ispod su klasične fizičke komande klima-uređaja, a još niže na centralnoj konzoli prekidači komandi automatskog menjača.

Foto: FIAT promo

Umesto analognih instrumenata, ispred vozača se nalazi 7-inčni digitalni displej. Novi multimedijalni sistem Uconnect 5 sadrži veliki broj funkcija i omogućava povezivanje na Internet, kao i integraciju smartfona uz pomoć sistema Apple CarPlay i Android Auto.

Novi FIAT 500 je opremljen savremenim sistemima asistencije, uključujući sistem automatskog kočenja, upozorenje na druga vozila u mrtvom uglu, sistem za održavanje automobila u okvirima saobraćajne trake, adaptivni tempomat…

Foto: FIAT promo

Vozaču su na raspolaganju tri predefinisana režima vožnje koje bira u zavisnosti od toga da li želi da maksimalno iskoristi performanse automobila ili da vozi što štedljivije, kako bi produžio autonomiju kretanja.

Nova električna 500-ica čuva energiju u litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 42 kWh. Automobil dobija pogon od elektromotora snage 120 KS (88 kW), koji omogućava ubrzanje iz mesta do stotke za 9 sekundi, dok 0-50 km/h stiže za samo 3,1 s.

Maksimalna brzina je 150 km/h.

Foto: FIAT promo

FIAT navodi da automobil sa punom baterijom može da pređe do 320 km, mereno prema WLTP ciklusu. To je veliki napredak u odnosu na prvi električni FIAT 500e iz 2014. koji je imao je bateriju od 24 kWh i radijus kretanja od svega 140 km.

Na brzom punjaču od 85 kW baterija se do 80% kapaciteta dopunjava za 35 minuta, dok za samo 5 minuta može da se dođe do dovoljno rezerve električne energije da se pređe 50 kilometara.

Nivo 2 autonomne vožnje

Foto: FIAT promo

Novi FIAT 500 nije samo običan električni gradski automobil, već ide korak dalje – na naredni nivo, budući da je prvi automobil u svojoj kategoriji koji u ponudi ima 2. nivo autonomne vožnje, čije elemente čine:

– Inteligentan adaptivni tempomat (iACC) sistem koči ili ubrzava u odnosu na bilo šta: automobile, bicikliste, pešake

– Lane Centering održava vozilo u sredini trake kada su oznake ispravno prepoznate

– Intelligent Speed Assist očitava ograničenja brzine i preporučuje njihovo pridržavanje

– Urban Blind Spot koristi ultrazvučne senzore za mrtve uglove i upozorava na bilo kakve prepreke trouglastom lampicom upozorenja na bočnom retrovizoru.

Tu je i Attention Assist, koji pruža upozorenja da displeju, preporučujući vam da stanete i napravite pauzu kada ste umorni. Najzad, senzori od 360° daju pogled odozgo radi izvegavanja bilo kakvih prepreka tokom parkiranja ili izvođenja kompleksnih manevara.

Ograničena ekskluzivna serija La Prima za samo 500 kupaca

Foto: FIAT promo

FIAT će kupcima u Evropi najpre ponuditi ograničenu, numerisanu seriju “La Prima” od 500 primeraka, po početnoj ceni od 37.900 evra, uključujući uređaj za punjenje baterije Easy Wallbox. Knjiga narudžbina je već otvorena, a zainteresovani kupci treba da polože depozit od 500 evra, koji se može refundirati u slučaju da odustanu od automobila.

Narudžbina se obavlja putem aplikacije, a oprema će, između ostalog, uključivati i kompletnu LED tehnologiju u svetlosnim grupama, sedišta presvučena eko-kožom, 17-inčne alu felne, hromirane ukrasne detalje i brojne sisteme asistencije vozaču.

Foto: FIAT promo
Foto: FIAT promo
Foto: FIAT promo
Foto: FIAT promo
Foto: FIAT promo
Foto: FIAT promo

Danas objavljeno

Tesla vozi, a on spava

V.R.

Osvojio Corvette C8 – ne može da ga dobije

V.R.

Audi E-tron GT stiže 9. februara

V.R.

Ostavite komentar