STADA (Štada) je u 2023. nastavila sa dvocifrenim rastom
prodaje i dobiti. Korigovano za fluktuacije valute i specijalne stavke, Grupa je povećala svoju prodaju
za 14% na 3,73 milijarde EUR 1 . Korigovana zarada prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije
(EBITDA) poboljšala se za 19% na 802 miliona EUR, potpomognuta poboljšanom cijenom koštanja,
uprkos inflatornim pritiscima kao i snažnom pouzdanom isporukom.
“Naši rezultati nastavljaju da napreduju u odnosu na naše glavne konkurente,” navodi generalni
direktor STADA grupe Peter Goldschmidt. “Naša kultura sa preduzetničkim fokusom donosi i nova
lansiranja iz našeg opsežnog pajplajna i snažan organski rast.”
Dokaz ovakve kulture – koju potpomažu STADA vrijednosti: integritet, agilnost, preduzetnički duh i
One STADA – je činjenica da je 91% svih ljudi u STADI dobrovoljno učestvovalo u globalnoj anketi
zaposlenih koja je sprovedena u novembru 2023, što je daleko iznad mjerila u industriji. STADA takođe
prednjači u industriji i po pitanju proporcije zaposlenih koji su ponosni što rade za kompaniju (81%) i
uvjereni su da će kompanija nastaviti da ostvaruje svoje poslovne ciljeve (88%).
Sa rastom iz svih proizvodnih segmenata i svih geografskih regiona u kojima STADA posluje, zajedno
sa 95 ugovora o razvoju poslovanja i licenciranju koji su potpisani tokom 2023, STADA je nastavila da
ostvaruje svoju viziju da bude partner izbora u oblasti zdravstvenih proizvoda široke potrošnje,
generičkih proizvoda i specijaliteta, dok kontinuirano prerasta industriju u smislu prodaje i dobiti.
Na rast prodaje u 2023. je prevashodno uticao STADIN segment zdravstvenih proizvoda široke
potrošnje, koji je činio 40% ukupne prodaje Grupe. Prodaja zdravstvenih proizvoda široke potrošnje
poboljšana je za 17% i iznosi 1,49 milijardi EUR, što je bolji rezultat od ostalih prvih 10 konkurenata. To
je ojačalo STADINU poziciju četvrtog najvećeg dobavljača zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u
Evropi u smislu prodaje.
Putem svoje etablirane četvrte pozicije na evropskom maloprodajnom tržištu generičkih proizvoda,
STADA je u 2023. unaprijedila svoju prodaju generičkih proizvoda za 6% i ona iznosi 1,50 milijardi EUR,
što čini 40% od ukupne prodaje Grupe. Lansiranja kao što su antikoagulans apixaban, lijek za dijabetes
sitagliptin i analgetik tapentadol, kao i tacrolimus za transplantaciju i sugammadex za poništavanje
dejstva mišićnih relaksansa, doprinijeli su ovom napretku.
STADIN najbrže rastući proizvodni segment u 2023. su farmaceutski specijaliteti. Prodaja je naglo
porasla za 25% na 749 miliona EUR, što predstavlja 20% od ukupne prodaje Grupe pošto se portfolio
specijaliteta ubrzao.
STADIN kontinuirani zamajac održivog rasta odrazio se u decembru 2023. poboljšanom nezavisnom
procjenom ekološkog, socijalnog i upravljačkog (ESG) rizika Grupe. Nezavisna agencija Sustainalytics
svrstala je STADU među top 6% farmaceutskih kompanija širom svijeta po pitanju ESG. Ovakva ocjena
za STADU u poređenju sa oko 900 drugih farmaceutskih kompanija širom svijeta odražava
posvećenost grupe poslovanju kao pouzdan partner društvu, kupcima, regulatornim organima i
zainteresovanim stranama tržišta kapitala kako bi se obezbedio STADIN dobar temelj za održivi
uspjeh.
“Jedinstvena STADA kultura utiče na naše rezultate, i siguran sam da imamo tim, proizvode i pajplajn
koji će nastaviti naš snažan rast,” zaključuje Goldschmidt.