30. Oktobra 2022.

Šta se nekad kvarilo na automobilima, a šta su najčešći kvarovi danas

Big Portal

Vozila su se u posljednjih 30 godina dosta promijenila, a neki kvarovi koji su bili specifični za kraj prošlog vijeka sada su mnogima i nepoznati. Ipak, novi automobili imaju neke nove probleme, pa se postavlja pitanje koji su kvarljiviji, novi ili stari automobili.

Odgovor na ovo pitanje ima, na osnovu dugogodišnjeg iskustva iz prve ruke, Marin Morava, saradnik za tehničku podršku tehničke pomoći Hrvatskog autokluba.

„Svakako, današnja su vozila puno kvalitetnija ako gledamo kroz probleme sa kojima su se nekad susretala. Zapravo, sada se nalazimo u vremenima kada je auto-industrija na vrhuncu kvaliteta zahvaljujući današnjim tehnologijama u proizvodnji vozila. Pogonski motori nekada su većinom bili Otto motori, a za platine, kondenzatore platine, kablove za svećice, razvodne kape, razvodne ruke i slične dijelove iz nekadašnjih vremena nismo dugo čuli u našem okruženju. Danas smo nekadašnje probleme sa sistemima za paljenje i ubrizgavanje riješili do savršenstva“, izjavio je Marin Morava.

Redovno održavanje motora nekada se radilo tromjesečno, a motorno ulje bi se mijenjalo već na 3.000 kilometara. Klinasti kaiševi bi nekada škripali i spadali prije idućeg servisa, pa kao i većina gumenih dijelova na vozilu, nisu bili ni blizu nivoa današnje pouzdanosti i otpornosti na spoljašnje izazove.

Nekada su odlasci u servis bili jako česta potreba, što bi se odrazilo i na naše okruženje, pa bi manje-više svaka kućna garaža bila izrađena sa malim kanalom. Ako ne bi imala kanal i radni sto sa pločom za alat, susedi bi vam garažu često proglašili za promašaj.

Sa pojavom elektronike u vozilima, i nekadašnja druženja u garažama, su uz rijetke izuzetke, polako otišla u prošlost. Čak i kada bi to bilo moguće, malo je kućnih radionica koja bi mogla da priušte opremanje prema zahtjevima za održavanje današnjih vozila.

„Danas rijetko čujemo da neko mijenja dijelove mehanike unutar motora. Grubo rečeno, danas su motori u mehaničkom smislu u većini slučajeva nepoderivi, ali novo vrijeme je donijelo neke nove dodatke na motorima, a njih uvijek dobro zapamtimo kada plaćamo račun u servisu. Primjera radi, kada se mijenjaju turbo punjač, EGR ventil, dizne kod dizela, pumpa visokog pritiska, plivajući zamajac, DPF filter, AdBlue rezevoar… Gotovo da nema kraja raznim perifernim uređajima s kojima su opremljeni moderni motori, a sve to sa ciljem da se poveća efikasnost agregata i smanji nivo štetnih gasova“, dodaje Morava u intervjuu za Reviju HAK.

Uvođenjem Euro normi izduvnih gasova, vozila su se u potpunosti promijenila, pa sada prilikom servisa visoke cijene popravki plaćamo za uređaje koji odrađuju zeleni posao u vozilu. Zbog smanjenja količine izduvnih gasova, prešlo se i na motore male zapremine koji uglavnom imaju tri cilindra. Kada su se takvi agregati tek pojavili, očekivanja struke su bila loša jer su često bila utemeljena na prethodnim generacijama malih trocilindarskih motora koji su bili skloni mehaničkim kvarovima.

Ipak, ovi motori su se pokazali dosta bolje nego što se očekivalo. To su agregati opremljeni sa turbo punjačima i direktnim ubrizgavanjejm goriva, kao i varijabilnim otvaranjem ventila koje kontroliše računar. Zahvaljujući pomoćnim uređajima na motoru, ovi agregati pružaju dobre performanse uz nižu potrošnju i emisiju štetnih gasova.

HAK.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare