Auto-moto Ostalo

Šta je uzrok najvećeg pada prodaje automobila od 2008?

Ekonomski analitičari analizirali su uzroke najvećeg pada prodaje novih automobila još od svetske ekonomske krize 2008.

Kako prognozira Fitch Ratings, pad isporuka novih vozila na svetskom nivou u 2019. iznosiće 3,1 milion u poređenju sa prethodnom godinom, što odgovara smanjenu prodaje za oko 4%.

Naime, u 2018. kupci su širom sveta pazarili 80,6 miliona automobila, dok se za ovu godinu predviđa prodaja od svega 77,5 miliona novih vozila.

Stručnjaci kao glavni uzrok vide pad najvećeg tržišta automobila – Kine, mada se negativna dinamika odvija i na drugim velikim tržištima – SAD i Zapadnoj Evropi, potom Brazilu, Rusiji i Indiji.

Potražnja za automobilima u Kini je pala za čak 11% u periodu januar-oktobar 2019. u odnosu na isti period 2018.

Uzroci toga se ogledaju u sporijem ekonomskom rastu od očekivanog, porastu potražnje za polovnim automobilima, te novim ekološkim standardima.

Što se tiče SAD, tamo je prodaja umnogome pala zbog trgovinskog rata “Bele kuće” sa Kinom, u kojoj se proizvodi veliki deo automobila namenjenih za tržište SAD, a povećanje carina koje je uveo predsednik Donald Tramp se odrazilo i na skok cene vozila.

Izvor: B92

Slične objave

Leap C-More concept

V.R.

Volvo – nadzor vozača za dodatnu bezbjednost

D V

Upoznajte malu električnu Hondu koja želi da osvoji Evropu VIDEO

D V

Ostavite komentar