To je saopštio Duizburški centra za automobilska istraživanja. Centar je nedavno objavio studiju koja ukazuje da će uvođenjen ekonomskih sankcija od strane Zapada imati značajan uticaj na automobilski sektor, prenosi Automobilewoche.
Studija sugeriše da bi, ukoliko Kina ponudi pomoć Rusiji, prodaja mogla da se smanji za samo trećinu, ali da će u svakom slučaju pad biti značajan.
Ovo, međutim, neće biti prvi veliki pad prodaje automobila koji je pogodio Rusiju u poslednje vreme. U jeku globalne ekonomske krize 2008-2009. i nakon ruske aneksije Krima, zemlja se suočila sa sličnim padom.
Centar za automobilska istraživanja saopštava da je prošle godine u Rusiji prodato 1,67 miliona novih vozila, što iznosi 2,3%globalne prodaje četvorotočkaša. Najveći prodavci automobila na ruskom tržištu bili su Renault-Nissan i Hyundai-Kia.
Krajem prošle nedelje, Renault je nagovestio da bi proizvodnja u nekim od njegovih fabrika mogla biti pogođena krizom. Francuski proizvođač automobila poseduje kompaniju AvtoVAZ, koji proizvodi vozila marke Lada.
Za sada ni Renault, a ni Hyundai grupa nisu među proizvođačima automobila koji su najavili da će obustaviti izvoz u Rusiju nakon njene invazije na Ukrajinu.
Sa druge strane, Mercedes-Benz, BMW, Honda, Toyota, Mazda, VW grupa, Ford, GM, Jaguar, Aston Martin i Volvo su neki od proizvođača automobila koji su rekli da će stopirati izvoz vozila u Rusiju, što bi takođe moglo uticati na prodaju u 2022.
Zastoji u proizvodnji izazvani ratom u Ukrajini takođe su izazvali prekide snabdevanja auto-kompanija izvan Rusije.