Šta bi "brakom" sa Bugattijem mogao da dobije Rimac? - BIGportal.ba
Auto-moto Šuška se šuška Uncategorized

Šta bi “brakom” sa Bugattijem mogao da dobije Rimac?

Rimac bi osim boljeg imidža, a zatim i samopouzdanja što je kao manja kompanije preuzeo veću, mogao dobiti i mogućnost da koristi vrhunske poligone za testiranje automobila.

Tragom glasine koja se proširila svetskim medijima – da kompanija Rimac Automobili ulazi u vlasničku strukturu Bugattija – zagrebački Večernji je analizirao šta bi takvim dogovorom, pokaže li se priča istinitom, dobio Mate Rimac.

Pre svega, treba reći da informaciju o ustupanju Bugattija Rimcu nisu potvrdili ni iz Volkswagen grupe, ni iz Bugattija, ali ni iz Rimac Automobila. Niko od njih nije želeo ništa da komentariše za medije.

Rečitiji su bili u drugim kompanijama, ali ni oni nisu u javnost hteli istupiti pod imenom i prezimenom jer, kažu, previše je tu nepoznanica.

No, svi sagovornici na ovu temu – inače visokopozicionirani u automobilskoj industriji – slažu se da bi se ustupanjem Bugattija kompaniji Rimac Automobili, Volkswagen elegantno rešio marke koja ne stoji najbolje.

U toj klasi traži se struja

Foto: Bugatti promo

Iako je Tim Bravo, šef komunikacija u Bugattiju, izjavio kako je Bugatti poslednje dve godine poslovao sa profitom, činjenica je da danas retko ko kupuje luksuzne automobile od 1.500 konjskih snaga, sa konvencionalnim motorima.

Bugatti je tokom prošle godine prodao 26 automobila. To jesu skupi primerci, ali u njihov razvoj je tokom godina otišlo daleko više novca nego što je Bugatti prodajom ovih primeraka uspeo da naplati.

Volkswagenu je, zato, Bugatti svojevrstan kamen oko vrata, posebno u situaciji kad je pandemija koronavirusa srušila (i) globalno tržište automobila i u vreme kada se automobilska industrija – što prirodnim tokom stvari, što prisilno pod dirigentskom palicom Evropske unije – okreće modernijim tehnologijama za povećanje bezbednosti kao i elektrifikacji kako bi uspela udovoljiti sve strožim ekološkim propisima.

Bugattijev W16 motor definitivno ne pomaže ovom proizvođaču da se uklopi u komplikovanu ekološku jednačinu, pa bi im ispod haube dobro “legao” električni pogonski sklop. Poput onog koji je razvio Rimac.

I tu je s Volkswagenove strane sve kristalno jasno. Ustupanjem Bugattija Rimcu u zamenu za još veći udeo u Rimac Automobilima, oni bi ubili dve muve jednim udarcem. Rešili bi se Bugattija i dobili još veći pristup tehnologijama koje razvija kompanija Rimac Automobili, što se potpuno uklapa u Volkswagenove planove o elektrifikaciji game.

Foto: Rimac promo

Sa druge strane, Rimac od Bugattija može dobiti imidž.

Koliko god su u Hrvatskoj ponosni što se ime jedne njihove kompanije probilo na svetska tržišta, činjenica je da će od nekog bogatog šeika biti lakše tražiti dva miliona evra za (električni) Bugatti, nego za model marke Rimac.

Brend puno znači, a Bugattijev i dalje ima veliku snagu, pa bi Rimcu mogao puno pomoći prilikom prezentacije i prodaje nekih njegovih budućih proizvoda, ne nužno automobila, s obzirom na to da je Rimčeva paleta proizvoda i tehnologija puno šira od onoga što vidimo kad pogledamo njegove električne automobile i Greyp bicikle.

“Bugatti nije profitabilna marka, nego je to marka koja ima imidž. Verujem da će se Bugatti pod Rimcem vremenom svesti na jedan ili dva hiperautomobila, najverovatnije prototipa, da se izbegnu ogromni troškovi homologacije”, kaže za Večernji jedan od sagovornika na ovu temu, objašnjavajući kako proizvođač automobila mora u sklopu raznih testiranja “razbiti” 45-50 automobila kako bi kompletirao dokumentaciju za homologaciju jednog novog modela.

Dakle, te automobile treba proizvesti, uništiti i to ukalkulisati u ukupnu cenu proizvoda, jednom kad se on nađe pred kupcima.

Prevedeno u luksuzne modele – poput onih koji se proizvode u pogonima Rimca i Bugattija – za homologaciju bi trebalo proizvesti i razbiti 20-30 primeraka, što je veoma skupo. Zato takvi automobili često ostanu samo na nivou prototipa, automobila koji gradi imidž marke i služi kao “nosač” tehnologije u kojoj, zapravo, leži zarada.

Zato ovaj sagovornik veruje da bi i budući Bugatti-Rimac automobil, bude li proizveden, mogao ostati tek prototip ili kolekcionarski primerak.

Foto: Rimac promo

Ali, ako Rimac i dobije Bugatti, ako razvije i taj jedan automobil, to će sa aspekta imidža biti velika stvar, kako za Rimca tako i za Hrvatsku – navodi sagovornik iz auto-industrije.

Drugi, pak kaže, da se oko navodnog braka Bugattija i Rimca ipak digla prevelika prašina i objašnjava da Rimac ne kupuje Bugatti, već bi mu ga Volkswagen koncern – pokažu li se ova nagađanja istinitima – trebalo da ustupiti u zamenu za veći udeo u Rimac Automobilima.

Podsetimo, Volkswagenov Porsche trenutno u Rimac Automobilima ima udeo od 15,5 odsto, a u vlasničkoj strukturi kompanije iz Svete Nedelje su i Volkswagen, Kia i Hyundai.

Rimac bi vodio brend Bugatti?

Takođe, po jednoj od verzija, Volkswagen grupa Rimcu ne bi prepustila brend Bugatti, već bi ga Rimac (samo) vodio.

Bilo da VW prepusti Rimcu Bugatti u vlasništvo ili na upravljanje, činjenica je da bi tim manevrom Rimac osim boljeg imidža, a zatim i samopouzdanja što je kao manja kompanija uspeo da preuzme veću, mogao dobiti i priliku da besplatno koristi, na primer, Bugattijeve/Volkswagenove pogone za testiranje aerodinamike.

“Jedna mala Hrvatska, sa čovekom koji je stekao svetsko ime na koje se sad ‘lepi’ drugo svetski priznato ime, pozitivna je vest i treba nam više takvih”, zaključuje treći sagovornik zagrebačkog Večernjeg.

Izvor: B92

Danas objavljeno

Prestizao po kiši pa Ferrarijem završio u drveću

D

Debitovao novi Hummer sa 1.000 električnih “konja”

D

Dva tiha neprijatelja koja uništavaju vaš auto

D

Ostavite komentar