Srećan rođendan, Abarth! - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Srećan rođendan, Abarth!

Na današnji dan je osnovan čuveni italijanski sportski auto-brend.

Bio je 31. mart 1949. godine kada je italijansko-austrijski inženjer Karlo Abart (Carlo Abarth) osnovao Abarth & C., stvorivši marku koja će u narednim godinama i decenijama postati sinonim za stil i performanse.

Abarth 595 Esseesse za 2021. (Foto: Abarth promo)

Čuveni amblem “škorpiona” koji ljubitelji vožnje širom sveta prepoznaju i koji je inspirisan horoskopskim znakom osnivača, otelotvoruje filozofiju trkačkog tima koji se specijalizuje za “male ali ubitačne” automobile.

Istorija i logo brenda Abarth su isprepletani njegovim sportskim pobedama, koje su počele veoma rano.

Prva je bila kategorijska pobeda na poznatoj brdskoj trci “Palermo-Monte Pellegrino” 1950. godine, sa poznatim vozačem Tacijom Nuvolarijem (Tazio Nuvolari), “Letećim Mantuancem”, za volanom modela Abarth 204A.

Potom je 1954. godine Karlo Abart odlučio da dopuni logo uvođenjem dvobojnog štita, kao pozadinu za “škorpiona”.

Prvi logo iz 1949. (Foto: Abarth promo)

Usledila je 1962, godina u kojoj je Abarth 1000 Bialbero osvojio prvi od šest uzastopnih Svetskih šampionata proizvođača a, istovremeno, tri nova elementa su dodata na logo da bi se proslavila ova važna titula: crno-bela “kockasta” zastava, reči “Campione del mondo” (Svetski šampion) ispisane crvenim slovima na žutoj pozadini i stilizovani lovorov venac.

Osvežena verzija logoa predstavljena je 1969. godine. Najveće promene su bile na “škorpionu”, samom simbolu kompanije iz Torina, koji je bio više stilizovan, potpuno crn, i prvi put, sa oba klešta uperena prema gore.

Slova su takođe promenjena. Sada su bela na crnoj pozadini i samo ispisuju reč “Abarth”.

Logo iz 1969. (Foto: Abarth promo)

Abarth je 1971. godine kupila kompanija FIAT, i italijanska zastava se pojavila na pozadini logoa iza reči Abarth, kako bi se naglasio njegov italijanski karakter.

Današnji logo je potpuno redizajniran 2007. godine i uključuje sve prepoznatljive osobine “škorpiona”, ali u naglašenoj, aktuelnijoj i modernijoj šemi sa kleštima crne siluete postavljenim na dijagonalu štita.

Pre dve godine je dodata svečana verzija štita sa kockastom zastavom na 70. godišnjicu brenda Abarth.

Ovaj logo su ponosno nosili isključivo automobili koji su napravljeni tokom 70. godišnjice.

Verzija sa svečanom bojom značke je takođe napravljena te, 2019. godine, posebno razvijena samo za model ograničene serije 695 70th Anniversary, koji je napravljen u samo 1949 primeraka, a u čast godine kada je brend stvoren.

Logo iz 2007. (Foto: Abarth promo)

Svi Abarth automobili imaju drugi logo na zadnjem delu dva bočna panela koji odražava važan amblem koji su Abarth trkačka vozila ponosno nosila od 60-ih godina prošlog veka.

Ovaj logo ima tipični Abarth žuto-crveni štit koji okružuje “škorpiona” sa dodatom munjom u bojama italijanske zastave.

To je počast za posvećenost brenda Abarth trkanju, koje je od najranijih dana viđeno kao najbolji način za ispitivanje inovativnih tehničkih i tehnoloških rešenja koje su imale za cilj unapređivanje performansi i pouzdanosti Abarth trkačkih vozila, a koja bi se kasnije koristila za proizvodnju serijskih automobila.

Jubilarni logo iz 2019. (Foto: Abarth promo)

Posvećenost trkanju traje do današnjeg dana, i na stazi i na šljunku.

Na stazama, Abarth snabdeva motorima i italijanski i nemački F4 šampionat, mesto za obuku budućih šampiona F1, dok će u reli trkama Abarth 124 Rally biti protagonista FIA-ERC, Evropskog reli šampionata već treću godinu uzastopno.

Bez ikakve sumnje, trkanje, sportski izazovi, takmičenje i neprekidna potraga za performansama su vrednosti koje kupci brenda Abarth cene, pa je ovaj brend povećao svoj tržišni udeo za 50% u 2020. u odnosu na prethodnu godinu.

Uspesi se nižu kako godine prolaze, i za svoju 72. godišnjicu brend Abarth je upravo predstavio svoju novu gamu za 2021. godinu, koja se sastoji od 595, Turismo, Competizione i Esseesse verzija.

Abarth 595 Esseesse za 2021. (Foto: Abarth promo)

Četiri različita paketa opreme, ujedinjena tipičnim karakteristikama sportske ikone: uživanju u vožnji, visoko-adrenalinskim performansama i “rikom” izduvnog sistema.

Takođe su dostupne i nove boje i novi detalji, poput ekskluzivnih kožnih sedišta.

Kako bi se odala počast istoriji i uspesima u reli trkama, nova mate plava Blu Rally shema bojenja za novi 595 Competizione podseća na FIAT 131 Abarth Rally iz 1970-ih, dok nove 17-inčne alu felne podsećaju na one sa modela Lancia Delta Rally Integrale iz 1990-ih.

Gama za 2021. godinu se sastoji od 595 verzija - Turismo, Competizione i Esseesse (Foto: Abarth promo)

B92.

Danas objavljeno

Kineska kompanija Pony.ai planira pokretanje robotaksi servisa u Kaliforniji

Zeljka

No comment: Patike Ferrari ION F by Puma

Zeljka

Produženi Range Rover Evoque L

Zeljka

Ostavite komentar