Francuski proizvođač iznenadio je posjetioce pariskog sajma automobila 1998. kada je na ovoj manifestaciji izložio koncept Clio V6.
Ovaj auto je imao više dodirnih tačaka sa supersportskim automobilima nego sa regularnom verzijom modela Clio.
Na primjer, pogonski agregat, moćni V6 motor, bio je smješten centralno, iza prednjih sjedišta, a snaga se prenosila na zadnje točkove.
Dvije godine kasnije, 2000. je predstavljen produkcijski model, koji je gotovo u potpunosti ostao vjeran konceptu iz 1998.
Clio V6 je bio pokretan 3.0-litarskim V6 benzincem koji je proizvodio 230 KS (169 kW) pri 6.000 obrtaja i razvijao 300 Nm pri 4.650 o/min.
Snaga se na zadnje točkove prenosila pomoću 6-brzinskog manuelnog menjača. Automobil je do stotke ubrzavao za 6,4 sekunde, prije nego što bi dostigao maksimalnih 237 km/h.
Kako bi se pogonski sklop, dodatna mehanika i široke niskoprofilne gume spakovali u karoseriju, standardni Clio druge generacije je modifikovan i proširen za 171 mm, dok je vozilo spušteno za 66 mm.
Na 17-inčne OZ Superturismo točkove su montirani pneumatici dimenzija 205/50 napreijd i 235/45 pozadi. Za bezbjedno zaustavljanje automobila starale su se AP Racing kočnice, sa prednjim diskovima promera 330 mm, dok su pozadi bili diskovi prečnika 300 mm.
Ugrađeno je i specijalno ogibljenje, kao i prednji anti-roll bar preuzet iz trkačkog modela Clio Trophy.
S obzirom na poziciju i veličinu motora, Clio V6 je izgubio gotovo čitav prtljažnik. Pozadi je ostalo svega 45 litara prostora iza sjedišta, dok je ispod haube bilo još 65 litara za neku manju torbu.
Automobil je standardno bio opremljen klima-uređajem, audio-sistemom i zatamnjenim staklima, dok su sjedišta bila presvučena kombinacijom kože i alkantare.
Clio V6 se u početku izrađivao u pogonu Tom Walkinshaw Racing u Švedskoj, a u prvoj verziji je ukupno napravljen 1.631 primjerak.
Redizajnirana varijanta je predstavljena 2003. i proizvodila se u Francuskoj. Ovaj model je uz određene stilske promjene imao i nešto jači motor od 255 KS (187 kW) i 300 Nm.
Performanse su takođe poboljšane u odnosu na prvu verziju. Od 0 do 100 km/h auto je stizao za 5,8 s, a maksimalna brzina je iznosila 246 km/h.
Proizvodnja je okončana 2005, nakon što je napravljeno 1.309 primjeraka verzije 2.
Clio V6 je danas veoma cijenjen među kolekcionarima, pa dobro očuvani automobili imaju veliku vrijednost.
Nedavno je na jednoj aukciji u Velikoj Britaniji primjerak verzije 1 sa volanom na desnoj strani, sa samo 3.389 pređenih kilometara, prodat za 62.540 funti (skoro 70 hiljada evra).
(B92)