Spavanje pored TV-a škodi tvom zdravlju - BIGportal.ba
Magazin Zanimljivo

Spavanje pored TV-a škodi tvom zdravlju

Neki ljudi tvrde da spavanje sa uključenim televizorom može izazvati manjak sna, dok drugi tvrde da nam pomaže da bolje spavamo.

 Ima i onih koji tvrde da bez uključenog TV-a ne mogu zaspati. Dakle, šta nauka kaže o tome? Ako ljudi smatraju da je spavanje sa uključenim televizorom kapija u miran san, da li postoji potreba za alarmom?

spavanje pored tv-a
Foto: pexels.com

Brojne studije su nastojale da shvate da li spavanje sa uključenim televizorom, predstavlja opasnost za kvalitet sna. Većina ljudi kaže da im gledanje televizije do kasno u noć, pomaže da se opuste i odvrate um od užurbanosti dana. Streaming kanali to razumiju i obično pokušavaju to iskoristiti u svoju korist.

Međutim, sve veći dokazi sugerišu da bi ova praksa mogla uticati na kvalitet sna, i uopšte zdravlje, više nego što mislimo. Evo nekoliko stvari, koje se dešavaju našem tijelu kada redovno spavamo s uključenim televizorom.

Nivo melatonina opada, što utiče na ukupni kvalitet sna

Melatonin je važan hormon, koji kontroliše dio onoga što je poznato kao cirkadijalni ritam. Cirkadijalni ritam je prirodan, unutrašnji proces koji reguliše ciklus spavanja i buđenja i ponavlja se otprilike svaka 24 sata. Sastoji se od bioloških procesa, koji rade u pozadini kako bi izvršili vitalne funkcije neophodne za optimalno zdravlje. Melatonin reguliše ciklus podstičući san.

Tama pogoduje oslobađanju melatonina, dok svjetlost smanjuje njegovu proizvodnju. Noću, melatonin je taj koji signalizira tvom tijelu da je vrijeme za san. Promjene u nivou melatonina mogu uticati na ciklus našeg spavanja i kvalitet sna.

Zašto se ovo dešava?

TV ekrani emituju plavu svjetlost, koja potiskuje proizvodnju melatonina. Ovo utiče na dva načina: Izbacuje naš biološki ritam iz balansa. Rezultira lošom kvalitetom sna, nižim nivoom melatonina, koji sprečava duboki san i uzrokuje češće buđenje tokom sna.

Bez odgovarajućeg tajminga i kvaliteta, tvoje tijelo neće uživati ​​u punim podmlađujućim prednostima sna. Za većinu ljudi ovo je nešto sa čime mogu živjeti, ali za druge obično dođe do tačke u kojoj im je potrebna medicinska pomoć.

spavanje pored tv-a
Foto: pexels.com
Tvoja podsvijest nastavlja da gleda

Ljudski um je kompleksan sistem. Podijeljen je na svjesne, podsvjesne i nesvjesne komponente. Podsvijest je dio uma o kojem nam nedostaje fokusna svijest. Ona pohranjuje naša uvjerenja i prošla iskustva i odgovorna je za mnoge važne funkcije. Jedna čudna stvar u vezi sa podsvjesnim umom je da ostaje uključen čak i kada spavamo. Što znači da ćemo se možda udobno smjestiti na kauč ispred televizora, ali naša podsvijest još uvijek sluša i obrađuje informacije u zapletu.

Rezultat je da naš mozak neće dobiti dobar odmor, koji mu je potreban. Moraće izdržati nepotreban stres svarivanja informacija s TV-a. Gledanje horor filmova ili nasilnih drama u kasnim noćnim satima ima drugačiji uticaj. Uznemirujuće scene mogu se nastaviti igrati u našoj podsvijesti ili se pojaviti u našim snovima, obje situacije će uticati na san.

Istraživanje objavljeno u časopisu Dreaming, pokazalo je da su ljudi koji su gledali scene nasilja unutar 90 minuta prije spavanja, imali 13 puta veću vjerovatnoću da će imati noćnu moru od onih, koji su gledali nešto lakše poput komedije.

Dug za spavanje nastavlja da raste

Razmisli o scenariju u kojem si sinoć ostao/la budna gledajući nove epizode serije, nivoi melatonina su ti bili poremećeni i nisi se uspio/uspjela kvalitetno naspavati. Međutim, ipak si se probudio/la rano jer moraš na posao. Poput zombija, boriš se da preživiš pritiske dana. Ali onda se vratiš kući i umjesto da rano legneš, ono što se dešava u narednim epizodama te ponovo drži budnim.

Ciklus se ponavlja i prije nego što to shvatiš, u dugovima si za spavanje. Sleep Foundation, definiše dug za spavanje kao “razliku između količine sna koja je potrebna našem tijelu i količine sna koju postigne”. Dug za spavanje je kumulativan; što znači ako svake večeri pustiš nekoliko epizoda i uskraćuješ sebi sat ili dva, tvoje tijelo će morati nadoknaditi deficit.

spavanje pored tv-a
Foto: pexels.com
Možda ćeš se udebljati

Preliminarno istraživanje objavljeno u JAMA Internal Medicine, povezalo je gledanje televizije do kasno u noć s debljanjem i gojaznošću. Studija je pokazala, da su učesnici koji su zaspali sa uključenim televizorom imali 17% veću vjerovatnoću da će u prosjeku dobiti 5kg tokom 5 godina.

Iako nije dato definitivno objašnjenje, preovlađujuća škola mišljenja je da svjetlost koju emituju ekrani i nedosljednosti u obrascima spavanja remete metabolizam tijela, utirući put debljanju, gojaznosti, pa čak i kardiovaskularnim bolestima.

Izvor: theladders.com

Danas objavljeno

Stručnjaci objašnjavaju zašto se neki snovi ostvaruju

Vanja A

Kejt Mos u prekratkoj haljini jedva prekrila pozadinu

Vanja A

Švarceneger dobio priznanje a ne zna ni zašto

Vanja A

Ostavite komentar