Kako su preneli ostrvski mediji, pilot aviona Dejvis Ibotson, nije imao dozvolu da leti tokom noći.
Poznato je da se tragedija dogodila upravo tokom noćnog leta na relaciji Nica – Kardif. Avion se srušio u zoni iznad Lamanša, da bi tek naknadno posle višednevne potrage olupina bila pronađena u blizini ostrva Gernsi.
Ono što je novo u istrazi je to da Ibotson nije imao dozvolu za noćne letove jednostavno jer na testovima nije razlikovao boje, pa su vlasti odbile da mu izdaju dozvolu za noćno letenje.
Britanska Služba za civilno vazudhoplovstvo se još nije oglasila povodom novih detalja, jer je još uvek u toku istraga koju sprovodi Odeljenje za istraživanje avio-incidenata (AAIB).
“Nemogućnost razlikovanja boja automatski dovodi do toga da pilot nema dozvolu za noćno letenje, jer je sposobnost razulikovanja crvene od zelene boje ključna za letenje po mraku. Sve što važi za britansku, važi i za američku licencu, tako da Ibotson nije imao pravo ni na šta više osim onog što dozvola za letenje Velike Britanije donosi. Letenje van tih okvira je nelegalno”, izjavio je izvor BBC-a iz Odeljenja za istraživanje avio-incidenata.
Kako se trag letelici izgubio u 20:16, bilo je jasno da je reč o zoni noćnog letenja.
Pravila za letove u Evropi kažu da se noćnim letom smatra “vreme pola sata posle zalaska sunca, do pola sata pre izlaska sunca”.