Šljive jačaju kosti i smanjuju rizik od dijabetesa! - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Šljive jačaju kosti i smanjuju rizik od dijabetesa!

Osim što jača kosti, šljiva smanjuje i rizik od obolevanja od raka debelog creva, a konzumiranje 12 šljiva prosečne veličine dnevno tokom dva meseca snižava nivo lošeg holesterola. Sveža šljiva obiluje vitaminima C, B6, B2, B3, K, bakrom, magnezijumom, gvožđem, kalcijumom, i sadrži čak 240 mg kalijuma na 100 g…


Osim što jača kosti, šljiva smanjuje i rizik od obolevanja od raka debelog creva, a konzumiranje 12 šljiva prosečne veličine dnevno tokom dva meseca snižava nivo lošeg holesterola.

Sveža šljiva obiluje vitaminima C, B6, B2, B3, K, bakrom, magnezijumom, gvožđem, kalcijumom, i sadrži čak 240 mg kalijuma na 100 g voća. Kalijum u šljivama ima dobar uticaj na krvni pritisak, kao i na zdravlje srca. Ovaj element podstiče koagulaciju trombocita što je važno u borbi protiv ateroskleroze i drugih bolesti srca.

Trudnicama se preporučuje da jedu šljive.

šljive
foto: Shutterstock

Šljiva obiluje i vlaknima, dva grama na 100 g, a uz sve to je niskokalorično voće. Ova nezaobilazna kraljica marmelade prvi je izbor i kod konstipacije, odnosno zatvora. Dihidroksi-fenil izatin je jedan od sastojaka šljive, zbog kojeg, između ostalih, ovo voće ima laksativni učinak.

Šljive imaju nizak glikemijski indeks, što znači da mogu da pomognu u kontroli nivoa šećera u krvi i da se smanji rizik od dijabetesa tipa 2. One mogu da smanje nivo triglicerida i glukoze u krvi, za šta je zaslužan lutein.

Takođe, flavonoidi u šljivama smanjuju rizik od otpornosti na insulin, a pozitivno utiču i na insulinsku osetljivost.





Originalni članak

Danas objavljeno

Čaj od lješnika, idealan jesenji napitak

Vanja A

Eterična ulja – koje je pravo za tebe?

Vanja A

Kako skuhati jaja bez kuhanja

Vanja A

Ostavite komentar