1. Augusta 2023.

Skromnija igra, veliko dostignuće i topla preporuka: Lifespace Traveler recenzija

Video igre kao jedan od najkompleksnijih vidova umetnosti, prirodno definiše više faktora. Ili bolje rečeno, njihov kvalitet zavisi od nekoliko stvari. Ja bih kao najvažnije od svih uvrstio svega nekoliko, a to su naravno budžet, sposobnost razvojnog tima, originalnost i ljubav iz koje je igra proistekla.

Ukoliko su ovi uslovi ispunjeni a igra nije vrhunska, to je razočarenje. Međutim, ukoliko neki od ovih faktora nedostaju, a igra je svejedno dobra, to je već impresivno.

Tako ovde imamo jednu od lično mi dražih situacija. Igru stvorenu bez jakog budžeta i velikog razvojnog tima, već naprotiv – od strane samo jedne osobe. Komšija iz Bosne i Hercegovine, Dino Trnka, samostalno se odvažio u nastojanju da napravi igru, naoružan samo ljubavlju prema našem omiljenom mediju i željom da u ovome uspe.

Nešto o autoru i uspehu ove igre, možete pročitati na našem internet portalu, ali ono sa čime se ovde konkretno zanimamo jeste sama igra. Naslov koji kada se sve uzme u obzir, predstavlja jedno zanimljivo iskustvo i dostignuće.

Lifespace Traveler je igra inspirisana mnogim naslovima, očito igračkim favoritima autora. Tako u njoj možete prepoznati motive Nier-a, “soulslike” naslova ili meni miljenog Metal Gear Solid-a. Ali bez obzira na sve poznate elemente, igra opet uspeva da postavi sopstveni identitet.

Najvećim delom, u pitanju je naslov koji mehanike povlači iz “souls” igara, pa tako nudi dobre količine izazova. Ali za razliku od drugih igara inspirisanih ovim žanrom, Lifespace Traveler je smešten u sajberpank okruženje. U budućnosti gde je veštačka inteligencija dostigla nivo van granica ljudskog poimanja, svet je podeljen na više “lifespace” dimenzija. A na vama kao protagonisti, biće da putujete kroz njih u nastojanjima da čovečanstvo spasite od crne sudbine koja mu se nad glavom nadvila.

Gejmplej se svodi na prolazak kroz više linearnih deonica, u kojim morate poraziti sve neprijatelje da biste nastavili dalje. A osim humanoidnih protivnika, na put vam mogu stati i smrtonosne zamke ili zagonetke koje morate rešiti za dalji prolazak. Ovaj dizajn baš i odiše duhom svih igara kojima je inspirisan, tako da ukoliko imate veće igračko iskustvo, prepoznaćete mnogo elemenata.

Sam narativ, svodi se na čitanje razgovora sa likovima koje srećete usput. Na ovaj način saznajete više o priči, možete malo dublje da se uživite u svet igra ali i da pročitate kakvu pošalicu ili referencu na druge video igre. Ovo su momenti gde postaje evidentno da je u pitanju proizvod jednog čoveka, jer bi bilo virtuelno nemoguće stvoriti narativ jače prezentacije, bez nekog većeg razvojnog tima.

Akcija se uglavnom svodi na borbe mačem, gde je cilj izbeći neprijateljske napade i pronaći prostora kako biste zadali kritični kontra-udarac. U ovom smislu, sistem je veoma bazičan ali ima svoje svetle momente. Naročito kada se podigne nivo težine, meci krenu da lete na sve strane, pa se od igrača zahteva visok nivo preciznosti i manevrisanja, kako celu mukotrpnu deonicu ne bi morao da krene ispočetka.

S obzirom na budžet i razvojni “tim”, igra izgleda odlično. Nećete posvedočiti stotinama realističnih animacija i visokodetaljnim modelima, ali sam stil u kombinaciji sa solidno izvedenim efektima, postiže generalno dobar utisak. No manjak budžeta lako se primeti, kada u opcijama potražite opciju za invertovanje Y ose miša. Dino, gde možemo da doniramo kako bi ova funkcionalnost bila implementirana kroz neku od zakrpa?

Šalu na stranu, jedan od impresivnijih aspekata igre, jeste činjenica da je autor radio i na muzici za nju. Lično ne mislim da je muzika najidealnije “legla” na igru, naročito kada se uzme u obzir nepostojanje audio režije, pa muzika istim intenzitetom “prži” kroz ceo nivo, bez da naglašava njegove momente. Ali sa druge strane, mislim da su u pitanju baš zanimljive numere, koje bi vredelo slušati i van vremena provedenog u igri. Lično bih ih opisao kao modernizovani duh muzike igara iz osmobitne ere konzola, ali vi prosudite sami.

Kada sve saberem i oduzmem, Lifespace Traveler je igra koja neodložno sugeriše da na njoj nije radio čitav razvojni tim. Oseti se taj neki početnički polet ali i talenat. Evidentan je manjak poliranja ali još više od toga trud. Mehanike su jednostavne ali promišljene. Cela igra je veoma bazična ali opet zanimljiva.

Kao neko ko na igru mora ozbiljno posmatrati, stavljajući je u koš sa kompletnim asortimanom industrije interaktivne zabave, ocena može izgledati prestrogo. Ali za celo dostignuće jedne osobe koja je od nule za samo četiri godine izrodila ovako nešto, dajem nesputano desetku za trud.

Bez obzira na mane i nedostatke igre koja se uhvatila u koštac sa žanrom kakav je u “indie” vodama mnogo teže izneti nego recimo neku dvodimenzionalnu avanturu, ja Lifespace Traveler ne mogu a da ne preporučim. Naročito ukoliko ste zaljubljenik u starije igre, volite kvalitetne žanrove i ne smeta vam nešto jači izazov. Siguran sam da ćete ovde pronaći nešto što volite.

A Dinu mogu samo da čestitam na podvigu i dostignuću, kao i da poželim mnogo uspeha u budućnosti na polju razvoja video igara. Kao prvi naslov i proizvod ljubavi i posvećenosti, ovo je mnogo više od igre. Ovo je putokaz ka zavidnoj karijeri i video igrama kojima se već unapred radujem.

Lifespace Traveler je dostupan za PC

Autor: Milan Živković

Igru ustupio: Dino Trnka