Otkriće je došlo sasvim slučajno, a stručnjaci Nacionalne galerije Škotske zapanjeno su gledali u rendgenske snimke koji pokazuju Van Gogovo lice sa širokim šeširom i ešarpom.
Ono što je posebno zanimljivo jeste da se autoportret krio u Nacionalnoj galeriji Škotske više od pola veka.
„Ovo je apsolutno senzacionalno”, kaže Lesli Stivenson, konzervatorka slika galerije.
Rendgenski snimak obavljen je u okviru rutinske procedure konzervacije i katalogizacije. Slika Glava seljančice otkrila je izuzetnu tajnu – ispod sloja platna, lepka i kartona stoji autoportret umetnika.

„Nismo mnogo očekivali od ove skromne slike“, rekla je Stivensonova, dodajući da je sliku 1960. godine donirao advokat Aleksandar Majtlend iz Edinburga.
Kada su u mračnoj sobi pogledali ploče sa rendgenskim snimcim, shvatili su da gledaju u lice Van Goga.
„Više nismo mnogo primećivali seljančicu, već mnogo teži pigment koji je koristio za svoje lice“, objašnjava konzervacionistkinja.
Dalje proučavanje pokazalo je da je ova slika tek jedna u seriji eksperimentalnih autoportreta. Postoje pet sličnih radova koji su izloženi u Van Gogovom muzeju u Holandiji, koje je naslikao na poleđinama korišćenih platana dok je živeo u Nuenenu od 1883. do 1885. godine.