Skoro četvrtina teško povrijeđenih u saobraćaju su motociklisti – kako se sačuvati na dva točka - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Skoro četvrtina teško povrijeđenih u saobraćaju su motociklisti – kako se sačuvati na dva točka

Prošle godine motociklisti su u Srbiji bili najugroženiji u saobraćaju. Njih 50 je izgubilo život, a 1.000 je povređeno. Svaki peti poginuli u saobraćaju je motociklista, pa nadležni apeluju na vozače da češće gledaju u retrovizor i obrate pažnju na bajkere.

Rizik po pređenom kilometru od stradanja na motociklu 15 puta je veći nego pri vožnji automobila.

Od 2012. do 2020. godine poginulo je 550 motociklista, a povređeno više od 12.000 hiljada. Od početka godine stradalo je već dvoje motociklista, a čak njih 66 je teže povređeno.

Sada je naročito teško, jer je zbog kovida većina traumatoloških bolnica pretvorena u kovid centre.

“Ukupno, motocikli čine dva odsto registrovanih vozila u Srbiji, a u procentu teško povređenih čine i 23 odsto u celokupnoj statistici. Odnosno, u ukupnoj statistici čine 15 odsto ukupno poginulih vozača u saobraćaju“, kaže Vladimir Jeftić, direktor Agencije za bezbednost motociklista.

Najveći broj nesreća događa se zbog nepažnje vozača, ali i zbog mladih motocilikista željnih dokazivanja. Mnogi ostaju teški invalidi.

“Podsetiću samo da su lečenja politraumatskih povreda mozga negde od 80.000 evra do tri miliona evra, povrede ekstremiteta, takođe, mogu jako skupo da koštaju, da ne pominjemo onaj deo oko invaliditeta. Pa, sami procenite da li treba da koristite zaštitnu opremu ili ne”, dodaje Jeftić.

Vozačima automobila savetuje da na vreme daju pokazivače pravca kuda žele da se kreću, a motociklistima da kaciga nije dovoljna da se ozbiljno ne povrede na motoru.

Morate imati punu opremu – čizme, pantalone, štitnike i jaknu i, uz veliku opreznost, možete biti bezbedni.

Danas objavljeno

Škoda Fabia Mk4: komercijalni adut češke marke i zvanično stupio na scenu

Vanja A

Šest godina se trudio i uspio: Parkirao na svako mjesto ispred marketa

Vanja A

„Plug-in“ hibridi do četiri puta neefikasniji u stvarnom saobraćaju

Vanja A

Ostavite komentar