Škoda Trekka: Malo poznati terenac sa drugog kraja svijeta - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Škoda Trekka: Malo poznati terenac sa drugog kraja svijeta

Bio je to prvi automobil koji je ikada razvijen i proizveden na Novom Zelandu.

Nekadašnja Škoda Octavia, koja se proizvodila od 1959. godine, bila je popularna u svetu. Zbog logističkih, poreskih i carinskih razloga, vozilo je je isporučivano u delovima i sastavljano na lokalnim tržištima.

To je bio slučaj i na Novom Zelandu, gdje je Motor Industries International bio odgovoran za montažu. Lokalni generalni uvoznik Škode sa sedištem u blizini Oklanda, imao je ideju o razvoju vozila koje će biti jeftino, praktično i prikladno prvenstveno za poljoprivrednike, preduzetnike i druga manja preduzeća.

Škoda je tu želju čula i 1965. godine poslala iskusnog dizajnera i tehničara Jozefa Velebnija na Novi Zeland.

On se udružio s lokalnim dizajnerom Džordžom Tejlorom, i zajedno su dizajnirali karoseriju za robusni svestrani automobil zasnovan na modelu Octavia Super.

Tako je rođen terenac Trekka, koji je od tada sklapan na Novom Zelandu, prvenstveno za lokalne kupce.

Zanimljivo, bio je to prvi automobil koji je ikada razvijen i proizveden u ovoj ostrvskoj državi.

Ponuđen je kupcima po izuzetno atraktivnoj ceni od 899 novozelandskih dolara, izrađivan je po narudžbi, a praktično i nije bilo čekanja na isporuku.

Kraći međuosovinski razmak u odnosu na Octaviju dodatno je poboljšao terenske karakteristike vozila.

Uz doplatu, dostupna je bila i blokada diferencijala za pogonske zadnje točkove.

Motor je bio benzinski, 1.2-litarski sa 47 KS. Osnovni model bio je dug 355 cm i, u zavisnosti od varijante karoserije sa troja vrata, visine do 204 cm.

Kupci su mogli da izaberu razne konfiguracije kabine, do osam sedišta, a Trekka je imala ili limeni ili mekani sklopivi krov.

Dostupan je bio i gornji deo karoserije od plastike ojačane staklenim vlaknima, koji je mogao da se skida.

Proizvodnja je započeta 1966, a godinu dana kasnije 750. kupac dobio je svoj primerak. U januaru 1968. izrađeno je hiljadito vozilo.

Trekka je bila mnogo jeftinija i ekonomičnija alternativa drugim terenskim vozilima sa pogonom na sva četiri točka, a proizvodnja je okončana 1972. nakon što je napravljeno gotovo 3.000 primeraka.

Model je kupce pronašao i na ostrvu Fidži, u Australiji i drugim zemljama Okeanije, dok je licencirana proizvodnja započela u Pakistanu i Vijetnamu.

Nekoliko preživelih primeraka dugo je uživalo kultni status na Novom Zelandu. Trekka iz 1969. sada je dio privatne češke zbirke, a druga se može videti u Muzeju Škode

Danas objavljeno

Test električnog automobila: Mini Cooper SE

Vanja A

Neupadljivi Audi 80 ispod haube čuva izvjesnu „tajnu“

Vanja A

Rast brenda Hyundai zahvaljujući elektrifikaciji

Vanja A

Ostavite komentar