U jeku trke u elektrifikaciji, češka Škoda veruje da postoji mesto i za pogon na metan, odnosno komprimovani prirodni gas (CNG).
Škoda je pre nekoliko meseci predstavila svoj veliki adut u kompaktnoj klasi, model Scalu, koja je sada dobija pomenuti pogon.
Za razliku od većeg brata Octavie koju pokreće 1,5-litarski četvorocilindarski motor, Scala G-TEC se oslanja na trocilindarsku 1,0-litarsku jedinicu sa skromnih 90 KS i 160 Nm, dok se snaga prenosi šestostepenim menjačem.
Međutim, fokus ovog automobila nisu snaga i brzina, već ekonomičnost, a u Škodi trvde da će Scala G-TEC sa tri CNG i jednim manjim benzinskim rezervoarima imati maksimalan domet od 630 kilometara.
Sa svega 13,8 kilograma gasa, Scala može da pređe 410 kilometara, dok devetolitarski benzinski rezervoar omogućava dodatnih 220 km.
![](https://bigradio.bigportal.ba/wp-content/uploads/2019/06/2-100.jpg)
Međutim, Scala na gas nije praktična kao “obična” verzija jer su spremnici za gas smanjili prtljažni prostor sa 467 na 339 litara.
Iako je smanjenje značajno, Scala je opet lider u ovom segmentu u Evropi.
![](https://bigradio.bigportal.ba/wp-content/uploads/2019/06/3-68.jpg)
Što se tiče opreme, Scala G-TEC će se prodavati u paketima Active, Ambition i Style sa kočionim diskovima na obe osovine.
Delimični LED farovi i zadnja svetla su deo standardne opreme, dok se će full-LED morati da se doplati.
![](https://bigradio.bigportal.ba/wp-content/uploads/2019/06/4-55.jpg)
Tu su i pomoćni sistem za održavanje vozila u traci, te automatsko kočenje.
Prodaja počinje u poslednjem kvartalu 2019.
B92