5. Maja 2021.

Škoda Fabia Mk4: komercijalni adut češke marke i zvanično stupio na scenu

Big Portal

Nakon što je Volkswagen revidirao Polo a Seat isto uradio s Ibizom, Škoda je konačno lansirala novu generaciju svog predstavnika u B segmentu, koja počiva na MQB A0 platformi, baš kao i sestrinski modeli iz Nemačke i Španije.

Fabia Mk4 predstavlja veliki iskorak u odnosu na prethodni model po svim pitanjima. Kao što se i očekivalo od Škode, češki model je veći u odnosu na automobile s kojima deli platformu, što je preduslov za praktičnost najbolju u klasi. S dužinom od 4.108 milimetara, Fabia je duža nego ikada ranije, a najveći deo prirasta se odnosi na međuosovinsko rastojanje, koje sada iznosi 2.564 milimetra. To znači da se od ukupnog povećanja dužine vozila od 111 milimetara, 94 odnosi na međuosovinski razmak.

Ipak, to ne smeta Fabiji da i dalje bude urbano orijentisana. Zapremina prtljažnika je povećana za čak 50 litara, tako da je sad na nivou jednog VW Golfa Mk8 (380 litara). Ukoliko se naslon zadnje klupe položi, korisni prostor raste na 1.190 litara.

Nova karoserija deluje elegantnije i aerodinamičnije nego ranije, tako da ne iznenađuje što je koeficijent otpora vazduha pao s 0,32 na 0,28, što naravno doprinosi boljoj efikasnosti.

Brojne špijunske fotografije su nam mnogo pre premijere pružile uvid u ono što možemo da očekujemo kada je o spoljnom dizajnu reč. Uticaj Scale se jasno oseti, što nije iznenađujuće, ali je Škoda začinila stvari sa „Sunset“ narandžastom i „Graphite“ sivom bojom karoserije, kao i naplacima koji idu do razmere od 18 cola. Prestižnije verzije Fabije će biti u ponudi s kontrasnim „Black Magic“ i „Graphite Gray“ bojama krova, bočnih retrovizora i okvira prednje maske.

Fabia na fotografijama je opremljena kompletnim LED farovima i zadnjim svetlima, uz panoramski stakleni krov. Tu je i radar postavljen unutar prednje maske, koji služi boljoj bezbednosti i sistemima vozačke asistencije, uz senzore asistencije pri parkiranju, koji funkcionišu do 40 km/h.

Enterijer je u potpunosti redizajniran s jasnim uticajem Scale i Kamiqa. Neko će primetiti da u velikoj meri liči na kabinski prostor restilizovane Ibize, posebno ako u obzir uzmemo cirkularne ventilacione otvore. Fabia inicijalno dobija 10,25-inčni klaster instrumentacije i ekran info-zabavnog sistema razmere do 9,2 inča.

Ostale nove aplikacije u Fabiji uključuju kontrolne jedinice dvozonskog klima uređaja, grejanje obruča volana, grejanje vetrobrana, LED ambijentalno svetlo i centralne ventilacione otvore za putnike na zadnjim sedištama. Tu je takođe centralni naslon za ruke pozadi, koji ne viđamo često u modelima B segmenta. Prebacivanje na novu platformu VW grupe, dovelo je do suštinskih promena, uključujući i one koje nisu vidljive na prvi pogled. To se posebno odnosi na redukovanje zvukova i vibracija u kabini, ostvarenog nakon aeroakustičnih simulacija u cilju detekcije i eliminacije izvora šuma.

Kada je o motorima reč, tu su poznati „dežurni krivci“, počev od atmosferskog 1,0-litarskog benzinca s tri cilindra. U ponudi je sa 65 ili 80 ks, a u oba slučaja isporučuje 93 Nm. Snagu se na prednje točkove šalje putem petostepenog automatskog menjača. Ova osnovna Fabia do 100 km/h ubrzava za 15,5, odnosno 15, 1 sekundu, uz maksimalnu brzinu od 172, odnosno 179 km/h.

Ukoliko u priču uvedemo turbopunjač, dobijamo verziju s 95 ks i 175 Nm, koja je takođe uparena s petostepenim ručnim menjačem. Ova postavka obezbeđuje sprint do „stotke“ za 10,6 sekundi, kao i maksimalnu brzinu od 195 km/h. Snažnija varijanta sa 110 konja i 200 Nm u igru ubacuje šestostepeni manuelni ili opcioni sedmostepeni DSG menjač. Pruža ubrzanje do 100 km/h za 9,7 sekundi (9,5 s automatikom), a maksimalno može da pojuri do 205 km/h.

Perjanica ispod haube poseduje četvorocilindarski 1.5 TSI sa 150 konja i 250 Nm, što je motor koji još od ranije pogoni Scalu i Octaviju. U ponudi isključivo s DSG-om, obezbeđuje sprint do „stotke“ za 7,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 225 km/h.

Kao što je poznato, dizel je izbačen iz ponude s restilizacijom modela treće generacije i neće se vraćati u Mk4. Ono što takođe nedostaje je bilo kakva forma elektrifikacije, tako da će oni koji su u potrazi za blagim, potpunim ili „plug-in“ hibridom, morati da pronađu rešenje na nekoj drugoj strani.  Ipak, svi dostupni benzinci su iz Evo porodice, što znači da su opremljeni najnovijom tehnologijom uštede goriva.

Reč je o elektronski kontrolisanim ventilima za hlađenje u donjem usisu, koji smanjuju potrošnju za 0,2 litra na 100 kilometara, pri konstantnoj brzini od 120 km/h. Aerodinamični točkovi takođe igraju ulogu u što boljem iskorišćenju svake kapi goriva. Škoda će u ponudu staviti i opcioni rezervoar zapremine 50 litara, koji će obezbediti „dizel autonomiju“ od više od 900 klometara, bazirano na WLTP ciklusu.

Naravno, ovo ne bi bila „prava“ Škoda da nije opremljena mnoštvom Simply Clever stvarčica, a Fabija ih nudi čak 43. Pet imaju svoju premijeru u novajliji iz Mlade Boleslave: uklonjivi držač za čaše između prednjih sedišta, štipaljka za kreditne kartice na centralnoj konzoli, kontejner za odlaganje stvari na transmisionom tunelu za putnike pozadi, fleksibilan prtljažni odeljak i sunčani štit za panoramski krov.

Fabia je drugi najbolje prodavani Škodin model posle Octavije, plasiran u više od 4,5 miliona primeraka od lansiranja 1999. Dostupna inicijalno kao hečbek, Mk4 Fabia će dobiti i karavansku verziju 2003. U međuvremenu, karavan treće generacije će se prodavati uz novi model.

Vrele Gume

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare