7. Maja 2020.

Škoda Enyaq – povratak na zadnji pogon poslije 30 godina

Big Portal

Za Škodu će ova 2020. biti istorijska godina, iako joj je – kao i mnogim drugim proizvođačima automobila – koronavirus u značajnoj meri poremetio planove.

Ipak, kako pandemija u evropskim zemljama polako jenjava, češka kompanija nastavlja pripreme za premijeru potpuno električnog modela Enyaq iV.

Foto: Škoda promo

Pored toga što je reč o vozilu koje će imati isključivo pogon na struju, u Škodi ističu još jedan zanimljiv detalj.

Naime, Enyaq je prva Škoda posle tri decenije koja će u osnovnoj varijanti imati pogon na zadnje točkove.

Foto: Škoda promo

Češki proizvođač je poslednji put imao u ponudi neki model sa zadnjim pogonom na prelazu iz osamdesetih u devedesete, kada su se još uvek izrađivale Škode iz serije 105/120/125, konstruisane u vreme komunizma.

Nakon njih je stigao Favorit, kao prvi moderni Škodin model sa motorom koji je postavljen napred i pogonom na prednje točkove.

Foto: Škoda promo

Trideset godina kasnije, Škoda je uz pomoć Volkswagena izrasla u globalnog proizvođača automobila sa fabrikama širom sveta i preko milion prodatih vozila godišnje.

Prateći aktuelne trendove savremene auto-industrije, češki proizvođač je počeo da se okreće električnom pogonu.

Foto: Škoda promo

Najpre je mali gradski automobil Citigo dobio svoju električnu verziju, a uskoro će na puteve i prva Škoda u istoriji koja je konstruisana isključivo kao električno vozilo.

I ovog puta je podrška stigla od Volkswagena, kompanije u čijem vlasništvu je češki proizvođač već decenijama.

Foto: Škoda promo

Enyaq iV je postavljen na Volkswagenovu MEB mehaničku platformu namenjenu modelima na električni pogon.

Reč je o komfornom krosoveru dužine 4.648 mm, širine 1.877 mm i visine 1.618 mm, dok je međuosovinsko rastojanje automobila 2.765 mm.

Osim obilja prostora u putničkoj kabini, Enyaq iV raspolaže i sa velikim prtljažnikom koji u osnovnoj konfiguraciji ima 585 litara.

Foto: Škoda promo

Kupcima će biti ponuđene tri opcije pogonskih baterija. Osnovna će imati bateriju kapaciteta 55 kWh i autonomiju u vožnji do 340 km, prema WLTP standardu.

Ova verzija Škode Enyaq iV će imati zadnji pogon, a elektromotor snage 148 KS (109 kW) će biti postavljen iznad zadnje osovine.

Foto: Škoda promo

Srednja varijanta električnog krosovera biće opremljena baterijom od 62 kWh, što će biti dovoljno da se pređe i do 390 km.

Elektromotor od 180 KS (132 kW) takođe se nalazi pozadi i pokreće zadnju osovinu vozila.

Foto: Škoda promo

Najveću autonomiju među verzijama sa zadnjim pogonom imaće ona sa baterijom kapaciteta 82 kWh.

Ovaj Enyaq iV biće u stanju da pređe čak 500 km, a pokretaće ga zadnji elektromotor od 204 KS (150 kW).

Foto: Škoda promo

Škoda ima u planu i varijantu sa pogonom na sva 4 točka i dva elektromotora. Jedan će se nalaziti napred i pokretaće prednju osovinu, a drugi pozadi.

U ponudi će biti verzija sa 265 KS (195 kW), kao i još moćniji model ukupne kombinovane snage od 306 KS (225 kW).

Foto: Škoda promo

Jača od dve opcije će nositi oznaku “RS” i biće u stanju da ubrza iz mesta do stotke za 6,2 s, dok će maksimalna brzina iznositi 180 km/h.

Kako kažu u Škodi, obe varijante sa pogonom na sva 4 točka će moći da pređu 460 km sa punim baterijama.

Foto: Škoda promo

Vlasnici će svoje električne Škode moći da pune na kućnoj utičnici snage 2,3 kW ili specijalnim doplatnim punjačima snage do 11 kW, koje će instalirati u svojoj garaži.

Osim toga, Enyaq je konstruisan tako da može da se puni i na superbrzim punjačima od 125 kW, a u tom slučaju baterija se može dopuniti od 10 do 80 odsto kapaciteta za svega 40 minuta.

Foto: Škoda promo

Škoda Enyaq će se izrađivati u češkoj, u fabrici Mlada Boleslav. Proizvodnja će početi do kraja godine, a automobil u prodajne salone stiže početkom 2021.

Za početak je planirana specijalna ograničena serija od 1.895 vozila povodom jubileja 125 godina od osnivanja kompanije.

Kao najavu predstojeće premijere, Škoda je objavila galeriju fotografija “maskiranog” Enyaq.

Foto: Škoda promo

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare