[ad_1]
Nisu bez razloga Volvo automobili sinonim za bezbjednost u auto industriji. Švedska kompanija je prva primenila mnoga rešenja koja su danas standard i bez kojih ne bismo mogli da zamislimo svakodnevnu vožnju.
Među prvima su svakako sigurnosni pojasevi. Ne samo da nisu bili obavezni, već su imali samo dve tačke vezivanja. Volvo je prvi proizvođač automobila koji je odlučio da primeni bezbednije pojaseve sa vezivanjem u tri tačke i to 1959. godine.
To je činjenica koju svakako zna većina ljubitelja automobila. Okej, možda ne baš godinu, ali svakako je opšte poznato da je Volvo umešan u ovu oblast.
Međutim, ono što je manje poznato je da je Volvo 1972. godine predstavio VESC koncept automobil koji je bio baziran na modelu 240. U to vreme Volvo 240 je i dalje bio u fazi razvijanja a bezbednosni prototip pod nazivom VESC je bio čak veći od njega.
Premijeru je imao na Salonu automobila u Ženevi gde je bio zvezda sajma zajedno sa Citroenom GS i Ferrarijem Dino 246 GTS.
U oči su odmah upadali istureni branici sa hidrauličnim odbojnicimima u formi teleskopskih amortizera sakrivenih ispod plastike. Ispostaviće se, vrlo brzo su postali neminovnost na američkom tržištu, gde su svi proizvođači bili u obavezi da imaju ovu tehnologiju.
Zadatak im je bio da udarci do 10 milja na sat (16 km/h) prođu bez ikakvih posledica, a da preko te brzine ozbiljno ublaže sudar.
Osim toga, Volvoov prototip je bio konstruisan tako da ima specijalne zone deformacija kako bi se u što većoj meri izbeglo narušavanje bezbednosti putničkog prostora. Na primer, prilikom sudara, menjač i motor su konstruisani tako da se podvlače ispod karoserije.
Zanimljivo je da je koncept imao ne samo prednje vazdušne jastuke, već i bočne, uključujući i zadnja sedišta. Osim toga, bili su primenjeni i aktivni nasloni za glavu koji su iskakali u slučaju sudara. Kočnice su imale sistem protiv blokiranja, odnosno ono što danas zovemo ABS.
U cilju bezbednosti, prilikom sudara bi se automatski prekinuo dovod goriva. Farovi su imali prskalice i brisače, dok su u vratima bila postavljena svetla u cilju boljeg uočavanja kada su otvorena.
Iako su mnoga od ovih rešenja bila poznata od ranije, niko ih nije objedinio u jednom automobilu, kao što je to uradio Volvo.
Komentari
[ad_2]