SEAT Arona: I dalje među najpoželjnijima u klasi - BIGportal.ba
Auto-moto Test

SEAT Arona: I dalje među najpoželjnijima u klasi

SEAT Arona je jedan od nositelja uspjeha španske marke u skorije vrijeme. Odličan stajling, izdašna ponuda prostora uz provjerenu tehnologiju u dobro odmjerenu cijenu učinili su je jednim od najpopularnijih crossovera u ovom segmentu čak i na našem tržištu. Nakon redizajna Arona je još i poželjnija opcija u klasi, pa čak i van nje.

Kada smo 2017. godine na svjetskoj premijeri u Barceloni napravili prve kilometre iza upravljača potpuno novog modela španske marke bilo je prilično jasno da je to budući bestseller. Provjerena platforma i mehanika uz vrlo privlačan izgled i ponudu prostora zbog koje može biti i jedini auto u porodici odlična je kombinacija talenata.

Tri godine kasnije na našem tržištu je imala pravi prodajni bum kada je bila jednostavno uvjerljivi “best-buy” u BiH, a to se vidi i sada kada na cestama imamo zaista primjetan broj Arona. Naravno, došlo je vrijeme za prvo dotjerivanje i modernizaciju, pa smo provjerili da li je Arona ostala među najboljim izborima u popularnom segmentu kompaktnih crossovera.

Prvi redizajn za Aronu nije donio drastične izmjene, ali su itekako bile potrebne i važne jer je u ovom segmentu “moda” veoma važna. Tako je prednji dio dobio nove odbojnike koje je moguće dobiti sa dodatnim okruglim svjetlima (nisu bili na testnom modelu) a koji značajno razbijaju oštre i ravne plohe Arone. Također, maska je sada bogatija i ostavlja utisak skupljeg automobila, dok nove boje karoserije u kombinaciji za drugom bojom krova i dalje Aroni daju dašak razigranosti. Suptilni detalji poput novog fonta za ime modela i detalji poput znački i umetka na C nosaču krova, koji su izvedeni u efektu brušenog aluminijuma, daju dovoljnu dozu svježine. Jednako važan detalj je i novi dizajn aluminijumskih felgi, koje pogotovo u verziji prečnika od 18 inča Aroni daju dozu prestiža ali i same pojave dostojne za broj većeg SUV-a.

Važnije i veće novosti stigle su unutra. Iako je i u prvom izdanju imala odličnu ergonomiju i modernu opremu, SEAT dizajn kokpit i sam ugođaj putničkog prostora iznova osmislio kako bi se poboljšala percepcija kvalitete. Uz nekoliko provjerenih poteza i upotrebom novih materijala, boja ali i digitalnih tehnologija, te sistema rasvjete Arona je vrlo ugodno evoluirala, te ujedno nudi ugođaj potpuno novog i modernog automobila uz zadržavanje dobre ergonomije.

Foto: E. Z./Klix.ba

Posebno pohvalni detalji su novi ventilacijski otvori uz zadržavanje klasičnih komandi klima uređaja, dok su vrlo ugodni i privlačni materijali na oblogama sjedišta u potpunosti transformisali ugođaj i udobnost u kabini Arone. Naravno, same proporcije se nisu mijenjale, ali nisu ni trebale. Zahvaljujući izdašnim proporcijama ali i visokoj liniji krova Arona je ostala jedan od najprostranijih crossovera u klasi, dok prtljažnik od 400 litara i dalje može poslužiti svim potrebama jedne prosječne porodice.

Foto: E. Z./Klix.ba

U vožnji Arona se nije drastično promijenila, s tim da u slučaju modela s ovako izdašnom opremom značajan doprinos dinamici vožnje imaju veliki točkovi. S prečnikom od 18 inča i niskim profilom ovakvi točkovi Aroni daju dodatnu dozu upravljivosti i preciznosti na zavojitim cestama. Uz lagan jednolitreni turbobenzinski motor u “nosu” podupravljanje ne postoji, te je iznenađujuće ugodno Aronu voziti i bržim tempom.

S zapreminom od 999 ccm poznati TSI motor od 110 KS nam se više puta dokazao u automobilima Volkswagen grupacije, i to mnogo većim i težim od Arone. Stoga, ovdje se odlično snalazi, nudi dobra međuubrzanja i s lakoćom održava brzinu i pod punim opterećenjem. Također, na benzinskoj pumpi ne kažnjava prevelikom potrošnjom goriva, pa smo test završili s prosjekom od 5,7 litara na 100 kilometara u mješovitim uslovima vožnje. U sprezi s jednako poznatim automatskim DSG mjenjačem s dvostrukim kvačilom ovakva Arona je vrlo ugodan auto za gradsku vožnju.

Foto: E. Z./Klix.ba

Istina, vrlo bogat i privlačan Xperience paket opreme uz automatski mjenjač dižu cijenu Arone na preko 40 hiljada maraka, što nije malo za model koji je zasnovan na MQB A0 platformi, ali je i dalje unutar segmenta među najboljim ponudama. Ako uspijete biti malo skromniji s opcijama Aronu možete dobiti za već oko 32 hiljade maraka, što je i dalje čini jednom od “best buy” opcija na našem tržištu, a što su pokazali kako prodajni rezultati tako i naša nagrada Klix Best Buy auto godine koju je Arona osvojila 2019. godine.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: SEAT Arona Xperience 1.0 TSI DSG
  • Cijena osnovnog modela: 32.489 KM
  • Cijena testnog modela s opcijama: 44.677 KM
  • Motor: 4-cilindrični, redni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 74,5 × 76,4 mm, radna zapremina 999 ccm, kompresija 11,5 : 1, maksimalna snaga 110 KS pri 5.500 okr/min, maksimalni okretni moment 200 Nm pri 2.000 – 3.500 okr/min, dirketno ubrizgavanje goriva u cilindre, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.
  • Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 7-stepeni automatski DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom, aluminijske felge prečnika 18 inča s gumama 215/45 R18 Hankook Ventus Prime 3.
  • Šasija: Prednji ovjes – Nezavisni tip MacPherson – spiralne opruge – hidraulički amortizeri. Zadnji ovjes – Polukruta osovina, spiralne opruge i hidraulički amortizeri. Upravljački sistem – C-EPS (električni servoupravljač s elektromotorom na stupu upravljača). Krug okretanja – 10,6 metara.
  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10,1 s. Maksimalna brzina – 190 km/h. Potrošnja na testu – 5,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja u mješovitim uslovima vožnje prema WLTP – od 5,9 l/100 km do 6,2 l/100 km. Zapremina rezervoara – 40 l. Emisija CO2 – 113 g/km.
  • Dimenzije: Dužina – 4.153 mm. Širina – 1.780 mm. Visina – 1.552 mm. Međuosovinski razmak – 2.566 mm. Prtljažnik – 400 litara. Težina praznog vozila – 1.158 kg. Maksimalna dozvoljena težina vozila – 1.740 kg.
  • Serijska oprema testnog automobila: SEAT Arona Xperience
  • Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.

klix.ba

Danas objavljeno

Ford povlači 382.000 vozila

Zeljka

GranTurismo Trofeo PrimaSerie je još jedna Maseratijeva “specijalka”

Zeljka

Sve više saobraćajnih kazni ostaje bez naplate

Zeljka

Ostavite komentar