Električno vozilo ima koeficijent otpora od samo 0,175, što ga čini najaerodinamičnijim vozilom na svetu.
Brojka je potvrđena u aerotunelima FKFS u Štutgartu, u Nemačkoj, pod uslovima Svetske harmonizovane procedure ispitivanja lakih vozila (VLTP). Rezultati su posebno impresivni u poređenju sa drugim vozilima.
Jeep JL Wrangler, na primer, ima koeficijent otpora od 0,454, što, uprkos svom kutijastom obliku, zaista nije tako loše, s obzirom da Dodge Viper RT iz 1996. ima Cd od 0,45.
Upuštajući se u oblast modernijih sportskih automobila, Lexus LFA (sa uvučenim krilom) ima Cd od 0,31.
Da budemo pošteni, sportski automobili nisu uvek tako aerodinamični kao što možemo zamisliti, zbog sile pritiska koju pokušavaju da generišu.
Čak i moderniji EV se bore da padnu ispod Cd od 0,2, pri čemu originalni Tesla Model S dostiže 0,24, Model 3 0,23, Lucid Air 0,21, a Mercedes EQS dostiže 0,20.
U stvari, Lightyear 0 je skoro jednako aerodinamičan kao konceptni automobil Mercedes EKKSKS, koji ima Cd od 0,170.
Kako je taj automobil pokazao, smanjenje otpora je izuzetno važno za povećanje efikasnosti električnih vozila, čiji domet često pati tokom dugih deonica vožnje autoputem.
Kako Lightyear kaže, održavanje niskog otpora, uz držanje podizne sile pod kontrolom, je veoma važan i težak balans za postizanje.
“Izuzetno smo ponosni na ovo neverovatno dostignuće“, rekao je Arjo van der Ham, tehnički direktor ovog proizvođača.
B92.