Savršen jelovnik za oboljele od "Hašimoto sindroma" - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Savršen jelovnik za oboljele od “Hašimoto sindroma”

Oboleli od Hašimotove bolesti, hroničnog autoimunog oboljenja štitne žlezde, trebalo bi da jedu što više raznovrsnog povrća i voća, ali da smanje unos kupusa, kelja, kelerabe, pasulja, brokolija.

Hašimotova bolest zahteva namirnice bogate vlaknima, jer one će vam pomoći ako imate zatvor. Na dnevnom nivou unosite najmanje 30 g vlakana. One nabubre u crevima i poboljšavaju varenje. Nikada nemojte odmah da povećate unos vlakana. Činite to postepeno uz dosta vode.

Do dva puta nedeljnoMeđu namirnice koje ne bi trebalo da jedu češće od dva puta sedmično su kikiriki, soja, senf, laneno seme.

Kada se radi o vodi, obavezno je da se popije osam čaša dnevno. Ipak, ako je funkcija tiroidne žlezde smanjena, onda bi trebalo povećati i na 12 čaša u toku dana.

Osam čaša vode, što više mleka i sardina.

U ishranu uvrstite i što više selena. To je mineral koji vrlo povoljno deluje na štitastu žlezdu. Preporučuje se unos suplementacijom, ali i kroz ishranu. Selen pomaže da se popravi raspoloženje, ali i da se poboljša koncentracija.

Kod osoba koje boluju od Hašimotove bolesti često se utvrđuje smanjen nivo vitamina B12. Zato bi ovaj vitamin trebalo pojačati kroz ishranu sardinama, mesom i mlekom.

Nedostatak vitamina D može podstaći razvoj bolesti. Zapravo, preventivno bi trebalo da se vodi računa i o količini ovog vitamina u organizmu.

Jedite mnogo sardina Foto: Piksabej

Ishrana koja podrazumeva unos slane hrane se ne preporučuje osobama koje imaju Hašimotovu bolest, jer postoji povećani rizik da i kardiovaskularni sistem oboli, pa izbegavajte natrijum u ishrani.

Ponedeljak

Doručak: ovsene pahuljice sa jogurtom i orašastim plodovima

Ručak: riba na žaru i pirinač sa povrćem kao prilog

Večera: zelena salata, tunjevina i parče integralnog hleba

SredaUtorakDoručak: mešavina ovsenih, ražanih i ječmenih pahuljica sa jogurtom i brazilskim orahomRučak: dinstane šnicle od junećeg buta i salata od rotkvica i mladog lukaVečera: domaća riblja pašteta i salata od barene boranije, začinjene belim lukom i maslinovim uljem

Doručak: palenta sa dinstanim pečurkama

Ručak: sarmice sa zeljem i zelena salata

Večera: sendvič sa humusom i zelenom salatom

Četvrtak

Doručak: bareno jaje, parče integralnog hleba i šolja kefira

Ručak: grilovana piletina i dinstana šargarepa

Večera: integralne testenine sa sirom

Petak

Doručak: omlet sa mladim lukom, perče hleba i šolja jogurta

Ručak: riblji fileti i krompir salata

Večera: projara sa zeljem i šunkom

Danas objavljeno

Humus: Najzdraviji namaz na svijetu

Vanja A

Ova domaća maska spas je za masnu kožu

Vanja A

Varivo s kupusom

Vanja A

Ostavite komentar