29. Novembra 2022.

Samsung GDDR6W memorija – duplo veći kapacitet i performanse

Big Portal

Tehnički zahtevi modernih igara u pogledu sposobnosti grafičkih karti rastu iz generacije u generaciju. Zahvaljujući razvoju kao što je primena Ray Tracing tehnologije u 3D renderingu koji iscrtava refleksiju svetla u određenoj sceni, grafika najnovijih AAA igara je postala hiper-realistična. Dolazaka Ray Tracing tehnologije je doneo gomilu dodatnih informacija o svetlu koji definišu boju svakog piksela u okviru proračuna u realnom vremenu.

Ova vrsta proračuna zahteva obradu velike količine podataka, otprilike 60-140 stranica za jednu sekundu prikazane scene u igri. Sa druge strane kvalitet monitora brzo napreduje sa prikazom rezolucije koja ubrzano prelazi iz 4K u 8K prikaz. Istovremeno bafer memorija se duplo povećava kako bi se povećana količina informacija mogla adekvatno obraditi i prikazati na ekranu. Upravo su ovo ključni razlozi zbog čega veliki kapacitet i velika propusna moć podataka postaju od esencijalne važnosti kako bi se ispunili sve veći zahtevi po pitanju prisustva odgovarajuće memorije u procesu razvoja modernih i grafički impresivnih igara.

Odgovarajući na dotične zahteve, Samsung je predstavio novi industrijski standard memorije sa najnovijim i trenutno najboljim specifikacijama – GDDR6W (x64). To je prva memorija ove vrste sa duplo većim i širim I/O propusnim opsegom, 64-bita umesto 32-bita sa koliko je raspolagao prethodni GDDR6 standard.

samsunggddr6wmemorija.jpg

Od momenta lansiranja, prethodni GDDR6 standard je značajno unapređen. Letos je Samsung predstavio GDDR6 verziju sa prtokom podataka od 24Gbps koji je bio najbrža DRAM memorija u ovom delu industrije. Sada GDDR6W ide korak dalje i duplira transfer podataka uz istovremeno dvostruko veći kapacitet, zadržavajući identične dimenzije kao i GDDR6 prethodnik. Od sada maksimalni kapacitet video memorije (VRAM) se može povećati na 32 GB.

Zahvaljujući tome, novi memorijski čipovi se mogu koristiti u sadašnjem proizvodnom procesu grafičkih karti koje su do sada koristile GDDR6 memorije, bez ikakvih problema uz korišćenje FOWLP konstrukcije i tehnologije slaganja, štedeći na taj način vreme i troškove u proizvodnji.

Pošto se industrija poluprovodnika razvijala na strategiji povećanja ugrađenog broja elektronskih kola, tehnologija pakovanja čipova postaje sve važnija kako se industrija približava fizičkim granicama u ograničenju veličine čipa. Zbog toga, u ovom slučaju, Samsung koristi 3D IC tehnologiju pakovanja GDDR6W memorije, stvarajući jedno pakovanje slaganjem više čipova još dok su u obliku slicijumske pločice.

gddr6wsamsungvideomemorija.jpg

Novorazvijena GDDR6W tehnologija može da pruži propusni opseg podataka na nivou HBM standarda. HBM2E na sistemskom novu ostvaruje protok od 1.6 TB/s i 3.2 Gbps po pojedinačnom pinu. GDDR6W može da omogući protok od 1.4 TB/s i čak 22 Gbps po jednom pinu. To znači da u značajnoj meri može da fizički smanji I/O interfejs na osminu onog koji trenutno koristi HBM2 standard, čime se smanjuju troškovi jer izbacuje upotrebu inerpozer slojeva u procesu proizvodnje.

Samsung Electronics je završio JEDEC standardizaciju za GDDR6W memorije tokom drugog tromesečja ove godine. Takođe je najavio da će proširiti primenu GDDR6W na uređaje male forme kao što su prenosni računari, kao i na nove akceleratore visokih performansi koji se koriste za veštačku inteligenciju i HPC aplikacije, kroz saradnju sa svojim GPU partnerima.

 Šta mislite, ko će pre implementirati GDDR6W na svojim karticama – Nvidia ili AMD?

Izvor: wccftech

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare