Ružičasti plišani meda iskorišćen za naučna ispitivanja u saobraćaju - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Ružičasti plišani meda iskorišćen za naučna ispitivanja u saobraćaju

Džinovski ružičasti plišani meda, zakačen za zadnji deo automobila, podseća na sve samo ne na naučni metod za određivanje bilo čega, a upravo ga je u naučne svrhe iskoristio Osiguravajući institut za bezbednost u saobraćaju (IIHS).

Ne, nije reč o šali. Zapravo, naučnica iz IIHS-ovog departmana za istraživanje, Aleksandra Miler, isitče da ideja i nije tako nova, ali predstavlja efikasan način za proučavanje uslova u vožnji u realnom saobraćaju.

Kako pišu Vrele Gume, u ovom slučaju, problem koji se ispituje je da li su vozači koji koriste nivo 2 autonomne vožnje manje ili više svesni situacija u saobraćaju u odnosu na one koji se ne oslanjaju na dotičnu tehnologiju. I ranije je rečeno, a zatim potvrđeno kroz ispitivanja, da vozači gravitiraju ka tome da se previše oslonjaju na tehnologiju, i to do te mere da znaju da preteraju, a samim tim ne reaguju na vreme u slučaju krajnje nužde. IIHS ističe da ova studija, koja je sprovedena na auto-putu u Merilendu, uz pomoć tri grupe vozača, ne donosi konačne zaključke. S tim u vezi, ona ipak stavlja akcenat na direktnu povezanost svesti o situaciji u saobraćaju i nivoa 2 autonomne vožnje.

Za potrebe studije, iskorišćen je veliki ružičasti plišani medved s fluorescentnim prslukom, zakačen za zadnji deo vozila. U isto vreme, tri grupe vozača (ukupno 31), poslate su na put u Mercedes-Benzu C-300 iz 2019., koji poseduje sistem održavanja vozne trake. Prva grupa je imala iskustva sa sličnim sistemima u sopstvenim automobilima, tako da su ga aktivirali. Druga grupa je imala ograničeno ili nikakvo iskustvo, ali se ipak odlučila da koristi ovu tehnologiju, dok su u trećoj grupi, vozači koji nisu bili u dodiru sa sistemom održavanja vozila u voznoj traci, odlučili da ga ostave isključenog. Na putu, automobil s plišanim medom je nekoliko puta došao u vidokrug svakog od 31 vozača, ali nikada duže od 30 sekundi. Na kraju, vozači su morali da se izjasne da li su videli nešto neobično na putu i da opišu o čemu se radi. Kamere unutar vozila su iskorišćene za validiranje odgovora.

Da li se vozači previše oslanjaju na tehnologiju ili ne tema je za sebe, ali čini se da iskustvo s nivoom 2 automatske vožnje pojačava percepciju o situaciji u saobraćaju: naime, vozači u prvoj grupi su se u dvostruko više slučajeva setili da su videli plišanog medu, uključujući gde se on nalazio i koliko puta su ga spazilil. S druge strane, oni koji su koristili sistem asistencije, ali nisu imali prethodna iskustva s njim, mnogo više su bili usmereni na put ispred, što bi moglo da sugeriše da bi za njih bilo bolje da su ga ostavili isključenog. Drugim rečima, kada se ovlada nivoom 2 autonomne vožnje, preporučljivo je da se on koristi, jer to doprinosi bezbednosti. Naravno, to sve važi dok su oči vozača na putu i dok može dobro da uoči ružičastog medu.

Izvor:Vrele Gume

Danas objavljeno

Kako bi mogao da izgleda savremeni Yugo na struju

V.R.

Volvo će proizvoditi isključivo električne automobile prilagođene veganima, bez kože i od recikliranih materijala

V.R.

Kada je Peugeot kreirao superautomobil s V12 motorom maks. brzine 357 km/h

V.R.

Ostavite komentar