Detaljna lista za sada nije objavljena, ali je državna novinska agencija TASS saopštila je da spisak uključuje tehničku, telekomunikacionu i medicinsku opremu, kao i vozila, poljoprivrednu mehanizaciju, lokomotive i vagone.
BBC izveštava da je zabrana izvoza usmerena na otprilike 48 zemalja za koje ruska vlada navodi da su “izvršile neprijateljske akcije” protiv te države. Vlada je dodala da zabrana “imala za cilj da obezbedi nesmetano funkcionisanje ključnih sektora privrede” u Rusiji.
Čini se da ovaj potez već ima efekta jer je Stellantis u izjavi za Carscoops naveo da je prestao da uvozi i izvozi vozila iz Rusije. Ta kompanija upravlja fabrikom u Kalugi i ranije ove godine počela je da izvozi modele Citroen Jumpy, Peugeot Expert i Opel Vivaro u zapadnoevropske zemlje.
Ovo je udarac za Stellantis, jer, kako je Rojters ranije izvestio, evropski auto-gigant želeo je da fabriku u Kalugi pretvori u “izvozno čvorište motora i vozila za Evropu, Latinsku Ameriku i Severnu Afriku”.
Rusija preti nacionalizacijom imovine
Hyundai, koji zajedno sa brendom Kia upravlja pojedinim proizvodnim pogonima u Rusiji, takođe je odlučio da obustavi poslovanje u toj zemlji.
“Hyundai Motor Company je duboko zabrinut zbog situacije u Ukrajini”, rekao je proizvođač automobila u izjavi za Carscoops.
“Možemo da potvrdimo da su operacije Hyundai Motor Manufacturing Russia (HMMR) suspendovane do daljeg zbog tekućih globalnih logističkih problema sa isporukom komponenata. Bezbednost naših zaposlenih i briga o kupcima ostaju za nas najveći prioritet. Iskreno se nadamo da će situacija biti rešena mirnim putem što je pre moguće.”
Verovatno ćemo saznati više o uticaju zabrane u narednim danima, ali ruski zvaničnici prete da će nacionalizovati imovinu kompanija koje su se povukle iz zemlje. Oni su takođe upozorili da će povratak u Rusiju biti težak, iako to nije zaustavilo egzodus stranih kompanija.
Izvor:B92