Mate Rimac je u stvari samo hteo da bude uspešan profesionalni auto-moto vozač, ali vremenom je postao simbolom nade za proizvođače automobila na putu u elektromobilnost, piše Velt.
Berlinski list se osvrće na epizodu kojom je i počela uspešna priča hrvatskog preduzetnika.
Rimčeva stara BMW “trojka” otkazala je u jednoj trci – motor je “crkao”. Tada mu se to činilo kao najveća moguća nesreća, ali Rimcu u stvari ništa bolje nije moglo da se dogodi.
Da nije bilo tog tehničkog problema, Rimac možda nikada ne bi došao na ideju da u svoj auto, umesto skupog, novog motora, ugradi električni motor sa viljuškara. I tako je, piše Velt, Rimčeva zelena “trojka” postala “Green Monster”, a sam Rimac “kralj friziranja” – čije su video-snimke na Jutjubu pogledali milioni ljudi.
A kasnije i “čovek koji je napravio najjači sportski e-auto na svetu”, odnosno veliki zagovornik elektro-pogona.
Ilon Mask Balkana
Spretni Hrvat sa gotovo sramežljivim osmehom skrivenim iza guste brade danas je jedan od najtraženijih ljudi u branši, piše nemački list u članku pod naslovom “Vizionar pod strujom”.
Naglašava se da Rimac ima samo 33 godine, te da se u proteklih deset godina u njegovom životu dogodilo veoma mnogo toga.
Nekada prosečan učenik, ali zato genijalni pronalazač, danas je partner i dostavljač sofisticiranih tehnoloških rešenja – od baterija do motora.
On je u međuvremenu postao “Ilon Mask Balkana”, ocenjuje nemački list.
Ko želi nešto da učini za klimu, bolje da odustane od mesa nego od svog benzinca ili dizelaša
Činjenica da elektro-preduzetnik dolazi baš iz Hrvatske, čitavoj priči daje dodatni i poseban element, piše Velt.
Na šarenoj automobilskoj karti sveta, bivša Jugoslavija je još od kraja proizvodnje malog Juga 2008, relativno bela tačka. Tamo gotovo da nema ni proizvođača auto-delova.
I baš tamo je Rimac počeo odlučujući razvoj. Inače, samo 200 kilometara jugoistočno od sedišta njegove firme u Svetoj Nedelji, rođen je izvesni Nikola Tesla, napominje berlinski list i ocenjuje: Rimac je geografski bliže Tesli od Ilona Maska.
Bez obzira na elektrotehniku zahvaljujući kojoj je postao poznat, Rimac ne insistira na promeni sveta nabolje, barem ne na asfaltu, napominje se u članku.
“Ko želi nešto da učini za klimu – bolje da odustane od mesa nego od svog benzinca ili dizelaša”, objašnjava taj veganac.
Sklonost ka elektro-automobilima kod Rimca svoj izvor nema u zaštiti životne sredine, već u radosti vožnje, uživanju koje mu ti automobili pričinjavaju, napominje novinar Velta, Tomas Gajger, koji je na parkingu Rimčeve fabrike uočio i šefov BMW sa V8-motorom.
Počasno mesto za “zelenu neman”
Bez obzira na sve uspehe koje Rimac beleži poslednjih godina, na sve modele koje je razvio i koje prodaje za visoke novčane iznose, Velt se ipak na kraju članka osvrće i na jedan problem – nedostatak kvalifikovane radne snage.
Hrvatska nije baš pupak sveta, a periferija Zagreba nije baš magnet za stručnjake iz inostranstva.
Zato i ne čudi da Rimac upravo planira novu centralu koja pomalo podseća na Autoštat u Volfsburgu ili još malo više na Eplovu centralu u Kupertinu.
A u novoj centrali počasno mesto će, naravno, dobiti Rimčeva “zelena neman” – stari BMW koji je modifikovao “da radi na struju”.