Proces je u potpunosti automatizovan, a u kompaniji su izračunali da njihovi kamioni, mešalice za beton, prelaze 100 km za svega 5 dolara. Ovo je nastavak razvoja koji je kineski proizvođač Geely prvobitno pokrenuo na automobilima.
Sada je ista ideja primenjena na kamionima jedne cementare koja koristi električne kamione za prevoz betona do gradilišta. Proces zamene baterija započinje ulaskom kamiona na rampu.
Vozač zatim prikazuje QR kod na smartfonu i pokreće proces zamene baterija. Baterija kapaciteta 280 kWh sa kućištem teži oko 3,2 tone, a sistem je u rekordnom vremenu podiže i odnosi u prostor za punjenje.
Čitav proces traje manje od pet minuta, pa ovakav sistem može i vremenski konkurisati klasičnom punjenju rezervoara gorivom.
Jednako zanimljiv je i sistem upravljanja baterijama.
Sistem samostalno odlučuje o redosledu punjenja, a za punjenje svake je dovoljno svega 60 minuta. Ovakva stanica sa 8 baterija može podržati maksimalno 50 kamiona.
Recimo i da Geely planira da do 2025. godine instalira oko 5000 stanica za zamenu baterija.