27. Aprila 2022.

Retro-elektro: Wiesmann Project Thunderball sa 680 “konja”

Big Portal

Nemački proizvođač sportskih automobila Wiesmann, poznat po svojim retro-stilizovanim roudsterima sa BMW-ov pogonskim sistemima, otkrio je svoj prvi potpuno električni model pod nazivom Project Thunderball. Novi model označava povratak kompanije na automobilsko tržište posle mnogo godina.

Project Thunderball je roudster sa dva sedišta i zadnjim pogonom, a opremljen je baterijskom tehnologijom od 800 volti. Wiesmann opisuje Project Thunderball kao “prvi potpuno električni kabriolet roudster”, verovatno prenebregnuvši činjenicu da je originalni Tesla Roadster predstavljen još 2008. godine.

Foto: Wiesmann promo

U svakom slučaju, automobil zadržava prepoznatljive Wiesmann karakteristike dizajna sa karoserijom u potpunosti napravljenom od ugljeničnih vlakana.

Rešetka sa zaštitnim znakom brenda zauzima centralni deo prednjeg dela automboila, dok su okrugli farovi ugrađeni u “mišićave” blatobrane.

Profil je tipičan za roudstere, a dizajn spoljašnjosti ne nagoveštava da se ispod karoserije nalazi električni pogon.

Wiesmann ne otkriva mnogo o mehaničkoj osnovi automobila, ali se zna da je električni pogon razvijen u saradnji sa kompanijom Roding Automobile.

Dva elektromotora postavljena pozadi proizvode kombinovanih 680 KS (500 kW) i 1.100 Nm obrtnog momenta. Dakle, uprkos tome što masa vozila iznosi nešto više od 1.700 kg, odnos težine i snage je 2,5 kg/KS.

Obrtni moment se prenosi na zadnje točkove, a proizvođač tvrdi da auto može da ubrza 0-100 km/h za samo 2,9 sekundi.

Foto: Wiesmann promo

Baterija od 800 volti ima kapacitet od 92 kWh, a procenjeni radijus kretanja sa jednim punjenjem iznosi 500 km.

Pored ugrađenog punjača od 22 kW, električni Wiesmann nudi i opciju brzog punjenja do 300 kW DC. Kompanija nije otkrila vreme potrebno za dopunu baterije.

Punjenje se takođe odvija tokom vožnje, pomoću novog “inteligentnog regenerativnog kočionog sistema” sa pet različitih nivoa koji se podešavaju pomoću seta polugica iza volana, navodi proizvođač.

Foto: Wiesmann promo

U unutrašnjosti se nalazi sedam analognih merača na instrument tabli koji prate prepoznatljivi dizajn iz prethodnih modela Wiesmanna.

U novoj, električnoj eri, oni su kombinovani sa digitalnom instrument tablom i multimedijalnim ekranom osetljivim na dodir postavljenim niže na centralnoj konzoli.

Sedišta i delovi enterijera su obloženi kožom, a za ostatak unutrašnjih površina upotrebljena su ugljenična vlakana, tako da putnička kabina odaje utisak luksuza i kvaliteta.

Foto: Wiesmann promo

Projekat Thunderball će se proizvoditi u fabrici u gradu Dilmenu, u Nemačkoj.

Wiesmann nije otkrio koliko automobila namerava da napravi, ali model je već dostupan za naručivanje po početnoj ceni od 300.000 evra.

Foto: Wiesmann promo
Foto: Wiesmann promo
Foto: Wiesmann promo
Foto: Wiesmann promo

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare