3. Aprila 2019.

Renault dvosmjerno povezuje električne automobile na mrežu

Big Portal

Tehnologija koja se zasniva na ugrađenom dvosmernom punjaču mogla bi bitno da snizi cenu punionica.

U Evropi će ove godine u upotrebu da bude pušteno petnaest modela Zoe s funkcijom dvosmernog povezivanja na električnu mrežu. U skladu s tim Grupa Renault razviće buduću ponudu dvosmernog punjenja i uz pomoć partnera postaviće temelje za buduće standarde. Takvi pilot-projekti sprovedeni su u Utrechtu u Holandiji (u ekosistemu We Drive Solar) i na ostrvu Porto Santo u portugalskom arhipelagu Madeira (u saradnji s distributerom električne energije Empresa de Electricidade da Madeira). Nakon njih još slede pilot-projekti u Francuskoj, Nemačkoj, Švajcarskoj, Švedskoj i Danskoj.

„Grupa Renault ovom inicijativom u potpunosti ispunjava ulogu vodećeg pružaoca usluge električne mobilnosti dostupne svima i aktera u prenosu energije. Prenos energije iz automobila u mrežu osnova je pametnih električnih ekosistema Grupe Renault. U automobile je ugrađena ona tehnologija koja, između ostalog, optimizuje troškove punionica i tako uveliko olakšava razvoj“, rekao je Gilles Normand, direktor Grupe Renault za električna vozila.

Načelom dvosmernog protoka energije, odnosno dvosmernog punjenja ili prenosa energije putem povezivanja automobila s mrežom (vehicle-to-grid), reguliše se punjenje i pražnjenje baterija u električnom automobilu u skladu s potrebama korisnika i s obzirom na snabdevenost mreže električnom energijom. Punjenje je najintenzivnije u slučajevima prekomerne snabdevenosti mreže električnom energijom, a naročito na vrhuncu proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora. Međutim, snabdevenosti mogu da snabdevaju mrežu energijom i prilikom vršnog opterećenja mreže. Električni automobili tako mogu da posluže kao privremeni rezervoari viška energije, što ih čini ključnim činiocima u razvoju snabdevanja energijom iz obnovljivih izvora. Na taj način električna mreža optimizuje snabdevanje energije iz lokalnih obnovljivih izvora i smanjuje troškove infrastrukture. Korisnici tako ekonomičnije koriste električnu energiju i istovremeno su financijski nagrađeni za doprinos efikasnosti električne mreže.

Dvosmerno punjenje testiraće se u sklopu nekoliko projekata (vezanih uz električne ekosisteme ili uslugu mobilnosti) u sedam država i u suradnji s različitim partnerima, što će Grupi Renault da posluži za pripremu buduće ponude. Svrha toga je dvostruka: proveriti izvodljivost u većem obimu i potencijalne koristi. Pilot-projekti prvenstveno će da omoguće:

– proveru tehničkih i ekonomskih prednosti ugradnje dvosmernog punjača u električne automobile;

– konkretno potvrđivanje vrednosti usluga za lokalnu i nacionalnu električnu mrežu, kao što je davanje prednosti upotrebi energije sunca i vetra, praćenju frekvencije, odnosno napona u mreži i smanjenje troškova infrastrukture;

– rad na definisanju okvira za propise o mobilnim sistemima za očuvanje energije koji će da prepoznaju njihove moguće nedostatke i predlaganje konkretnih rešenja;

– uspostavljanje zajedničkih standarda koji su osnovni preduslov za široku ekonomsku primenu.

Izvor:Netauto.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare