26. Decembra 2020.

Renault Clio V6 – 20 godina “džepne rakete”

Big Portal

Francuski proizvođač iznenadio je posetioce pariskog sajma automobila 1998. kada je na ovoj manifestaciji izložio koncept Clio V6.

Ovaj auto je imao više dodirnih tačaka sa supersportskim automobilima nego sa regularnom verzijom modela Clio. Na primer, pogonski agregat, moćni V6 motor, bio je smešten centralno, iza prednjih sedišta, a snaga se prenosila na zadnje točkove.

Foto: Renault promo

Dve godine kasnije, 2000. je predstavljen produkcijski model, koji je gotovo u potpunosti ostao veran konceptu iz 1998.

Clio V6 je bio pokretan 3.0-litarskim V6 benzincem koji je proizvodio 230 KS (169 kW) pri 6.000 obrtaja i razvijao 300 Nm pri 4.650 o/min.

Snaga se na zadnje točkove prenosila pomoću 6-brzinskog manuelnog menjača. Automobil je do stotke ubrzavao za 6,4 sekunde, pre nego što bi dostigao maksimalnih 237 km/h.

Foto: Renault promo

Kako bi se pogonski sklop, dodatna mehanika i široke niskoprofilne gume spakovali u karoseriju, standardni Clio druge generacije je modifikovan i proširen za 171 mm, dok je vozilo spošteno za 66 mm.

Na 17-inčne OZ Superturismo točkove su montirani pneumatici dimenzija 205/50 napred i 235/45 pozadi. Za bezbedno zaustavljanje automobila starale su se AP Racing kočnice, sa prenjim diskovima promera 330 mm, dok su pozadi bili diskovi prečnika 300 mm.

Ugrađeno je i specijalno ogibljenje, kao i prdnji anti-roll bar preuzet iz trkačkog modela Clio Trophy.

Foto: Renault promo

S obzirom na poziciju i veličinu motora, Clio V6 je izgubio gotovo čitav prtljažnik. Pozadi je ostalo svega 45 litara prostora iza sedišta, dok je ispod haube bilo još 65 litara za neku manju torbu.

Automobil je standardno bio opremljen klima-uređajem, audio-sistemom i zatamnjenim staklima, dok su sedišta bila presvučena kombinacijom kože i alkantare.

Foto: Renault promo

Clio V6 se u početku izrađivao u pogonu Tom Walkinshaw Racing u Švedskoj, a u prvoj verziji je ukupno napravljen 1.631 primerak.

Redizajnirana varijanta je predstavljena 2003. i proizvodila se u Francuskoj. Ovaj model je uz određene stilske promene imao i nešto jači motor od 255 KS (187 kW) i 300 Nm.

Performanse su takođe poboljšane u odnosu na prvu verziju. Od 0 do 100 km/h auto je stizao za 5,8 s, a maksimalna brzina je iznosila 246 km/h.

Clio V6 – verzija 2 (Foto: Renault promo)

Proizvodnja je okončana 2005, nakon što je napravljeno 1.309 primeraka verzije 2.

Clio V6 je danas veoma cenjen među kolekcionarima, pa dobro očuvani automobili imaju veliku vrednost.

Nedavno je na jednoj aukciji u Velikoj Britaniji primerak verzije 1 sa volanom na desnoj strani, sa samo 3.389 pređenih kilometara, prodat za 62.540 funti (skoro 70 hiljada evra).

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare