Dok se uveliko spekuliše o novoj generaciji, rumunski proizvođač restilizovao je krajem juna svoj jedini SUV u ponudi.
Očekivano, stilske promene su diskretne, a verovatno najvažnija novina u ponudi Dustera je automatizovani 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom koji je dostupan u kombinaciji sa benzinskim i dizel motorima.
Redizajnom koji stiže nakon četiri godine koliko je aktuelni model na sceni obuhvaćene su prednje i zadnje svetlosne grupe, ali i maska hladnjaka.
Vizuelno najuočljivija promena dogodila se na LED svetlima koja sada i napred i pozadi imaju oblik položenog slova Y.
Pogledajte video:
Dacia je obogatila ponudu boja Desert Orange nijansom narandžaste, kao i novim, aerodinamički optimizovanim točkovima od 16 i 17 inča.
Rumunski terenac zadržao je i odličan klirens koji iznosi 214-217 mm, kao i napadni ugao 30, a silazni 33-34 stepena.
U unutrašnjosti primećujemo novi, 8-inčni ekran multimedijalnog sistema, koji je, kako se navodi, od sada standard u svim paketima opreme.
Nova je i ponuda dezena presvlaka, a rumunski proizvođač pohvalio se povećanjem prostora za odlaganje sitnica u kabini.
Pored tempomata i limitera brzine, vozaču su na raspolaganju i brojni drugi sistemi pomoći, uključujući upozorenje na vozila u mrtvom uglu, asistenciju prilikom polaska uzbrdo, sistem pomoći za spuštanje niz strme terene i kameru koja pokriva veći ugao okoline automobila.
Za ljubitelje off-road vožnje tu su visinomer, merač nagiba vozila i kompas.
Dacia je unapredila i paletu Euro 6D pogonskih jedinica, koja se sastoji od benzinaca, dizelaša, kao i motora koji – osim benzina – za gorivo koristi i tečni naftni gas (TNG).
Kupci će moći da biraju između sledećih turbo-benzinaca: 1.0 TCe sa 90 KS (66 kW) i1.3 TCe u verzijama sa 130 KS (96 kW) i 150 KS (110 kW).
Na raspolaganju je i 1.0 TCe sa 100 KS (74 kW) sa TNG pogonom. Ovaj model uz 50-litarski rezervoar za benzin ima i rezervoar za plin čija je zapremina takođe 50 litara.
Što se tiče dizelaša, u ponudi je 1.5 dCi sa 115 KS (85 kW).
U svim verzijama menjač je 6-brzinski, manuelni.
Najveća novina na redizajniranom Dusteru je novi 6-brzinski prenosni sistem sa duplim kvačilom (EDC).
Moguće ga je naručiti u kombinaciji sa pomenutim dizel motorom, kao i snažnijim benzincima, ali ne i u verziji 4×4.
Dacia Duster za 2022. isporučuje se standardno sa prednjim pogonom, dok je pogon na sva 4 točka dostupan kod dizelaša i benzinca sa 150 “konja”.
Dacia će narudžbine za osveženi Duster početi da prima tokom leta ove godine, dok je za sledeću, 2022, najavljen još jedan SUV, koji će u gami zauszeti mesto iznad Dustera.
Ovaj model je zasnovan na konceptu Bigster i prvi je koji će nositi novi, modernizovani logo brenda.