16. Jula 2021.

Redizajn: Kia osvježila Ceed za 2022.

Big Portal

Treća generacije modela Kia Ceed debitovala je 2018, a tri godine kasnije predstavljen je redizajn kako bi se ovi automobili ravnopravno nosili sa sve jačom konkurencijom u evropskom C segmentu putničkih vozila.

Otakako je lansirana aktuelna porodica kompaktnih Kia modela, rivali nisu spavali, pa su se na tržištu između ostalih pojavili Golf 8. generacije, novi Ford Focus, novi Seat Leon, a nedavno su predstavljene i najnovije verzije modela Peugeot 308 i Opel Astra.

Korejski proizvođač je zato osvežio familiju Ceed vozila, koja čine čak 28% ukupne prodaje ovog brenda na evropskom tržištu. Restilizovani su Ceed hečbek, karavan, kao i model Proceed.

Što se tiče dizajna spoljašnjosti, Ceed sada ima agresivniji prednji deo, uključujući novu masku hladnjaka.

Nova su i dnevna LED svetla, streličastog oblika, a svaka od verzija – PHEV, GT-line i GT, ima poneki karakterističan detalj, poput drugačije mreže na maski, ili crvenih ukrasnih elemenata na GT modelima.

Osim toga, GT i GT-line hečbek verzije dobile su specifična LED stop svetla sa 48 pojedinačnih elemenata.

Kia je na restilizovanoj Ceed familiji upotrebila i novi logo brenda, koji je prvi put prikazan prošle godine.

U pitanju je moderniji font, a natpis “Kia” više nije na elipsastoj podlozi kao na starom amblemu.

Promene na eksterijeru zaokružuju nove 17 i 18-inčne alu felne, kao i četiri nove nijanse farbe karoserije – Machined Bronze, Lemon Splash, Yucca Steel Grey i Experience Green, pa kupci sada mogu da biraju između neke od 13 boja spoljašnjosti.

Promene u putničkoj kabini su diskretnije i odnose se pre svega na nove materijale i nove dezene presvlaka.

Vozaču je na raspolaganju i unapređena verzija digitalne instrument table promera 12,3 inča, dok multimedijalni sistem sa 10,25-inčnim ekranom nudi Android Auto i Apple CarPlay funkcije za povezivanje sa smartfon uređajima.

Među doplatnim opcijama su, između ostalog, dvozonska automatska “klima”, JBL premijum audio sistem, grejana prednja/zadnja sedišta, vrata prljažnika sa električnom komandom otvaranja i panoramski krov.

Kia se pohvalila da pomlađeni Ceed sa svojim varijantama nudi najviši nivo bezbednosti, putne udobnosti i pomoći kod parkiranja, zahvaljujući unapređenom zbiru naprednih sistema asistencije (ADAS), koji smanjuju rizik i stres u vožnji.

Prethodni sistem upozoravanja na mrtve uglove sada je zamenila tehnologija aktivnog izbegavanja. Kod aktiviranja migavaca zbog promene vozne trake novi sistem upozoravanja na mrtve uglove (BCA) upozorava vozača ako postoji rizik od sudara sa vozilom pozadi.

Ako se nakon upozorenja rizik povećava, BCA aktivno upravlja vozilom kako bi izbegao sudar.

Upozoravanje na dekoncentraciju vozača (DAW+) je poboljšano, jer sada sadrži upozoravanja na pomeranje vozila ispred – u tom slučaju se vozaču na ekranu prikazuje vizuelno upozorenje da se vozilo ispred udaljava, npr. na semaforu ili u saobraćajnoj gužvi.

Ostale funkcije ADAS koje će biti raspoložive kod Ceeda su sledeće: sistem za sprečavanje naleta na prepreku (FCA), koji prepoznaje ne samo vozila i pešake nego i bicikliste; sistem za održavanje automobila u voznoj traci (LKA); pametno upozoravanje na ograničenja brzine; manuelni limiter brzine i automatsko paljenje/gašenje dugih svetala.

Sistem za održavanje vozila u voznoj traci (LFA) sada deluje i bez radarskog tempomata (SCC), što znači da ga Kia sada može ponuditi i uz manuelni menjač. Kod prethodnika je pritisak na pedalu kočnice isključivao SCC, što je posledično isključivalo i LFA.

Sa novom konfiguracijom vozači će moći češće koristiti LFA u različitim voznim situacijama kada im ne bude bio potreban tempomat.

Manevrisanje na parkingu takođe je unapređeno zahvaljujući prikazu okoline iza vozila (RVM) koje se aktivira pritiskom na taster za prikaz zadnje kamere.

RVM je namenjen olakšavanju vožnje unazad. Kamera rezolucije od 1 MP od koristi je i kod priključivanja prikolice.

Sada vozilo ima dodatno RVM dugme koje omogućava aktiviranje u vožnji, kada vozač poželi da pogleda šta mu se približava otpozadi.

Tu je i sistem za upozoravanje na prepreke kod izlaska iz vozila (SEW) koji vozača parkiranog vozila upozorava kada u slučaju otvorenih vrata sistem prepozna približavanje drugog vozila.

Unapređen je i sistem za upozoravanje na poprečni saobraćaj kod vožnje unazad (RCCA). RCCA prepoznaje rizik od sudara kod približavanja vozila sa leve ili desne strane i upozorava vozača. Nakon upozorenja, ako opasnost još traje, RCCA automatski koči u nuždi i tako sprečava sudar.

Motorizacija

Porodica modela Ceed za 2022. nudi veliki izbor pogonskih sistema, uključujući plug-in hibrid (PHEV) i tzv. “laki” hibrid (MHEV), snage od 100 KS do 204 KS.

Kupci će moći da biraju između turbo-benzinskih (1.0 T-GDI i 1.5 T-GDI) i dizel motora (1.6 CRDi), koji dele Kijinu pogonski tehnologiju Smartstream sa vremenski promenjivim upravljanjem otvaranja ventila koja optimizuje performanse.

Novi 1.5-litarski T-GDi motor proizvodi se u Kijinoj fabrici u Slovačkoj, gde se izrađuju i svi članove porodice modela Ceed.

Ovaj novi Smartstream motor, koji će zameniti dosadašnji 1.4 TGDi, raspoloživ je u paru sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (7DCT) ili s 6-brzinskim manuelnim menjačem (6MT) i proizvodi 160 KS, dok ujedno u vazduh ispušta niže emisije štetnih gasova.

Novi 1.5-litarski turbo benzinac je u ponudi i kao laki hibrid (MHEV), dok je dizelski Ceed sa 136 KS rapoloživ kao laki hibrid sa inteligentnim manuelnim menjačem (iMT) ili 7DCT automatikom.

Po prvi put je MHEV i DCT tehnologiju dobio i 1.0 turbo-benzinski motor koji kupcima nudi niže emisije. Tehnologija lakog hibrida (MHEV) pored nižih emisija donosi i bolje iskorišćenje goriva, odnosno manju potrošnju.

PHEV varijante pokreće 1.6 GDi benzinski motor sa 141 KS sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Ovaj pogon dolazi sa baterijom kapaciteta 8,9 kWh, koja sa jednim punjenjem omogućava vožnju na struju i do 57 kilometara.

Za GT varijante kao vrh ponude tu je 1.6 T-GDi sa 7DCT menjačem i 204 konjske snage.

Užitak u vožnji moguće je povećati pomoću menjačkih polugica iza upravljača i tri predefinisana načina vožnje: Eco, Comfort i Sport.

Za prenos snage kupcima će biti na raspolaganju standardni 6-stepeni manuelni ili sve popularniji 7- stepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom.

Proizvodnja unapređene familije modela Ceed startuje sredinom avgusta u Kijinoj evropskoj fabrici u Žilini, Slovačka, a početak prodaja se očekuje na jesen, kada će biti poznate i cene.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare