Razlozi zbog kojih ne bi trebalo da idete na dijetu - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Razlozi zbog kojih ne bi trebalo da idete na dijetu

Postoje brojne vrste dijeta u vidu pravila kojima se zabranjuje određena vrsta hrane bez pravih medicinskih i etičkih razloga. Ukoliko osjećate krivicu zbog svoje ishrane moguće je da se to dešava jer ste pod uticajem dijete.

Postoje tri razloga zbog kojih nikada ne bi trebalo da idete na dijetu gledano sa psihološkog aspekta.

Dijete vam ne pomažu da dugoročno održite izgubljene kilograme

Ideja da ljudi ne uspevaju u dijetama zbog nedostatka snage uma je mit ovekovečen ovom industrijom. Kada ste na dijeti, hrana vam je privlačnija, a uz to nastaje i problem usporavanja metabolizma jer telo pronađe način da funkcioniše uz manje kalorija ,pa se više ostataka skladišti u organizmu, piše Psychology Today.

Zbog toga nije iznenađenje što studije pokazuju da 95 odsto ljudi ne uspeva u dijetama. Čak iako se nalazite među ovih pet odsto koji mogu da održe dugoročno željenu težinu, razmislite o tome čega se odričete da biste to postigli. Odlazak na večeru, komad čokoladne torte i svoja interesovanja van opsesivnog brojanja kalorija su samo neka od njih.

Mršavljenje nije put ka većoj sreći

Dijete nemaju funkciju ukoliko je vaš cilj da održite težinu dugoročno nakon mršanja. Kako god, postoji problem sa samom idejom mršavljenja kao ciljem, jer vezivanje sreće za nešto što dolazi spolja jeste recept za nezadovoljstvo. Ljudi žele da budu mršavi zbog značenja koje tome pripisuju, jer žele da se fokusiraju na nešto opipljivo u šta lažno veruju da mogu da kontrolišu.

Umesto toga, psiholozi savetuju da ljudi prihvate telo onakvim kakvo ono jeste bez opsednutosti za računanjem kalorija, masnoćom u telu i iščitavanjem knjiga o dijetama što verovatno oduzima mnogo vremena koje biste nogli da iskoristite za važnije stvari.

Mršavljenje neće učiniti da budete zdraviji

Moguće je da se smatrate gojaznom osobom, a da ste zdravi. Možete biti i mršavi, ali ne i zdravi. Kilaža nije dobar pokazatelj za merenje cjlokupnog zdravlja. Većina zdravstvenih indikatora može da se poboljša promenom ponašanja u ishrani, bez obzira na težinu. Svakako, restriktivne zabrane u ishrani i mršavljenje nisu odgovor na to što tražimo.

Mršavljenje nije posao vašeg života, a računanje kalorija nije poziv vaše duše. Sigurno ste predodređeni za nešto mnogo bolje, mnogo veće, nego za skidanje 10 kilograma ili računanje kalorija.

Izvor: N1

Danas objavljeno

Zašto je čokolada dobra za doručak?

V.R.

Gurmanska pljeskavica

V.R.

Šta se događa sa tijelom ako previše sjedimo svakog dana?

V.R.

Ostavite komentar