23. Juna 2019.

Ratne grdosije Njemačke carske mornarice na prodaju

Big Portal

Većina ljudi može samo da sanja da poseduje bojni brod, ali zahvaljujući „Ibeju“ nekome taj san može i da se ostvari i postane ponosni vlasnik tri bojna broda i lake krstarice. Postoji jedna začkoljica – sva četiri broda su na morskom dnu.

Bojni brodovi „Kenig“, „Markgraf“, „Kronprinc Vilhelm“ i laka krstarica „Karlsrue“ nedavno su postavljeni na Ibeju za 250.000 funti (316.000 dolara).

Četiri ratna broda bila su deo nemačke carske mornarice tokom Prvog svetskog rata. Nakon uspostavljanja primirja 1918. godine, Okeanska flotila ostala je zarobljena u Skapa Flou.

Pre malo više od 100 godina, 21. juna 1919, admiral Ludvig fon Rojter iskoristio je odsustvo britanskih brodova u luci da naredi da se čitava flota potopi da ne bi pala u ruke silama Antante.

Pedesetdva od 70 brodova je potopljeno kod Skapa Floua.

Tokom narednih decenija, brojni brodovi su podignuti, a njihov čelik iskorišćen, ali je nekoliko, uključujući „Kenig“, „Markgraf“, „Kronprinc Vilhelm“ i „Karlsrue“, ostalo netaknuto.

Brodovi se sada smatraju spomenicima i ronioci mogu da dođu i plivaju oko njih, ne smeju da uđu u njih. Međutim, novim vlasnicima biće odobren ulazak u njih i eventualno vraćanje nekih predmeta sa njih, prenosi Bi-Bi-Si.

Tri bojna broda su među najmoćnijih ratnim brodovima koje je Nemačka u svojoj istoriji napravila. Sva tri su klase „Kenig“. Četiri sestrinska broda su napravljena i sva četiri potopljena kod Skapa Floua.

„Grose Kurfurst“, međutim, podignut je sa dna 1938. godine kako čelik sa njega bio iskorišćen.

Brodovi su bili 175,4 metara dugački, 29,5 široki, imali su gaz od devet metara i deplasman od 25.390 tona.

Snaga tri vratilne Parsonove turbine iznosila je 32 megavata, što je omogućavalo maksimalnu brzinu od 21,2 čvora (oko 39 kilometara na čas).

Svaki brod raspolagao je sa 10 topova od 305 milimetara, 14 kalibra 150 milimetara, 10 od 88 milimetara i pet torpednih cevi kalibra 500 milimetara.

Na najoklopljenijim delovima čelik je bio 350 milimetara debljine.

Laka krstarica „Karlsrue“, sa druge strane, imala je deplasman od 7.000 tona, bila je naoružana sa osam topova 150 milimetara, dve „osamdesetosmice“, dve torpedne cevi i 200 morskih mina.

Brodovi su bili vlasništvo kompanije „Skapa Flou salvedž“, ali ih je 1981. godine kupio sadašnji vlasnik Tomi Klark. Iako će novi vlasnik moći da ulazi unutar brodova i vrati neke predmete na površinu, biće mu zabranjeno da podigne brodove sa dna.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare