Ne postoje marke automobila koje bolje predstavljaju propali komunistički projekat od Trabanta i Wartburga.
U prvom susretu sa zapadnim proizvodima, početkom devedesetih godina, industrija bivšeg DDR-a pokazala se inferiornom i nestala sa tržišta. Automobili i marke na koje se čekalo godinama, jer proizvodnja nije pratila potražnju, odjednom su postali staro gvožđe, odnosno plastika u slučaju Trabanta.
Ali u Nemačkoj se sada javlja zanimljiv trend – broj registrovanih Trabanata i Wartburga se povećava, iako ih nema u proizvodnji već trideset godina.
U toj zemlji je registrovano čak 39.342 vozila marke Tabant – skoro 5.000 više nego 2010. godine, piše spiegel.de.
Osim toga, postoji i 8.726 registrovanih Wartburga, hiljadu više nego pre dvanaest godina. Većina registracija je u istočnim provincijama zemlje.
Pretpostavlja se da je jedan od razloga zašto se ovo dešava neka vrsta rupe u zakonu. Naime, ovi automobili, nakon navršenih 30 godina mogu da dobiju registarsku oznaku oldtajmera, čime se smanjuju porezi.
Takođe, sa Trabantom možete ući u centre mnogih gradova (zabranjen je pristup vozilima koja emituju veće emisije CO2) jer njegov dvotaktni motor emituje samo 99 g/km CO2.