Prema novoj studiji nemačkog autokluba ADAC, četvrtina nesreća na nemačkim putevima dešava se van gradova, a trećina njih se dešava prilikom prolaska kroz raskrsnicu. Prema zvaničnim podacima, samo u 2019. godini na nemačkim putevima na raskrsnicama i skretanjima poginulo je čak 340 ljudi, a više od 7.000 je teško povređeno. Da stvar bude gora, 60% nastradalih u saobraćajnim nezgodama pogine upravo na takvim putevima van gradova.
ADAC je zbog toga odlučio da istraži situaciju u Nemačkoj i zemljama u okruženju i predloži rešenja za povećanje bezbednosti saobraćaja.
U ovakvim nezgodama, bilo da se radi o skretanju ulevo na raskrsnici, uključivanju u saobraćaj ili samo jednostavnom prolasku kroz raskrsnicu, najčešće stradaju mlađi, neiskusni vozači starosti do 24 godine, ali i oni najstariji, u životnoj dobi preko 65 godina.
Ovde svakako treba istaći veliku opasnost po učesnike u saobraćaju kada u tome učestvuju biciklisti i motociklisti.
Slična situacija je i u Austriji i Švajcarskoj.
ADAC kao jedno od rešenja vidi uvođenje sistema pomoći gde bi sam automobil upozoravao na opasnu situaciju, na čemu auto-industrija već uveliko radi i ima određene pozitivne rezultate u tom pogledu.
Do uvođenja ovih sistema u sva vozila na putevima, ADAC predlaže neke izmene na rizičnim raskrsnicama.
Pored postizanja bolje preglednosti na raskrsnicama, predlaže se postavljanje fizičkih barijera, odvojene trake za skretanje, uvođenje bolje saobraćajne signalizacije i izgradnja kružnih tokova.
B92.