Naime, Ford je nedavno optužen da je svesno prodavao automobile sa problematičnim menjačem.
“Znali smo njihovu tajnu, ali smo ćutali i ništa nismo učinili po tom pitanju”, potvrdila su sedmorica radnika Forda koja su radila na razvoju modela automobila Fiesta i Focus.
Uprkos brojnim kritikama, Ford je nastavio da prodaje automobile sa svojim šestostepenim DCT menjačem iako su u kompaniji bili svesni da problemi nisu otklonjeni.
Neosporno je utvrđeno da DPS-6 sa softverom iz 2011. može da otkaže i automobil izgubi snagu pri kretanju velikom brzinom na autoputu.
“Ruke su nam prljave. Osećamo se grozno”, rekao je jedan od inženjera, koji je želeo da ostane anoniman, a koji je igrao ključnu ulogu u sklapanju i proveri spornih automobila.

Kad su ga pitali da li je kompanija ignorisala upozorenja svojih stručnjaka na neispravnost pojedinih menjača, zaposleni u Fordu je potvrdio da su “vozila bila ispravna kad su ih doneli na testiranje, ali su tokom probne vožnje i nakon nekoliko hiljada pređenih kilometara bili svesni da nešto nije u redu”.
“Rečeno nam je: ‘Ništa ne proveravajte’. Dobili smo čudna naređenja. Nakon toga, ako postavljate pitanja, optuženi ste za pobunu. Neke su kolege čak i pokušale da nešto učine, ali bezuspešno, a većini su ruke bile vezane. Ipak, bili smo svesni kako će takvi menjači izazvati mehaničku katastrofu”.
U julu 2018. porota u Los Anđelesu je dodelila odštetu od 554.000 dolara vlasniku koji je optužio Ford da mu je “na prevaru prodao Focus s DPS-6, uprkos tome što je znao da se ne može popraviti”.
Drugim rečima, Ford Motor Company je prevario kupca.
B92