16. Juna 2021.

Prvi utisci iz testiranja Renault Arkane u Evropi

Big Portal

Renault namerava da mnoge stvari promeni u okviru „Renaulution“ plana. To na prvom mestu uključuje lansiranje novog portfolija elektrifikovanih automobila, počev od stilski izražajnog, hibridnog SUV kupea pod imenom Arkana.

Reč je o krosoveru iz C segmenta, jednom od 14 elektrifikovanih modela Renault grupe, koji će na scenu stupiti do 2025. Polovina od tog broja će se odnositi na čisto električne automobile. Konkretno, Luka de Meo, šef francuske kompanije, „na nišanu“ prevashodno ima „Golf“ klasu, što je razumljiv potez, budući da se na nju u Evropi odnosi 40 odsto ukupne prodaje. Još dva elektrifikovana modela iz C segmenta su u pripremi, a jedan od njih je čisto električni Megane.

Arkana je već stupila na tržišta Francuske, Nemačke, Italije, Rusije i Španije, a u Renaultu kažu da broj narudžbina neumoljivo raste. Uspeh je postignut i u Južnoj Koreji, gde ovaj model proizvodi Samsung, tako da tvrdnja Francuza da je reč o pravom globalnom modelu, „pije vodu“. Dobar deo ovog uspeha, smatraju marketinški stručnjaci, Arkana duguje svom „karakteru“, jer kupci nemaju potrebu da biraju između sportskog i praktičnog.

Arkana počiva na CMF-B platformi Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse s produženim međuosovinskim rastojanjem. Na ovoj modularnoj arhitekturi počivaju i Clio i Megane, između ostalih. Radi se o novijoj platformi koja je inaugurisana s Kadjarom, pokazavši se svestranijom, krućom, manje mase i sposobnom da isporuči autonomnu vožnju kada je opremljena najnovijom bezbednosnom tehnologijom. Ujedno, spremna  je za svaki vid elektrifikacije.

Renaultovi inženjeri su posebno ponosni na činjenicu da Arkanina atraktivna forma nije kompromitovala prostor u visini glava i nogu, kao ni zapreminu prtljažnika, jer svi ovi atributi su ako ne najbolji, onda su blizu najboljih u klasi. To je omogućeno povišenim klirensom i relativno dugim međuosovinskim rastojanjem od 2.720 milimetara, koje je omogućilo ukupnu dužinu vozila od 4.568 milimetra. Izražen, „mišićav“ rameni pojas pozadi omogućava implementaciju relativno visokog krova i samim tim radikalno iskošeno zadnje staklo koje ne ugrožava prostor za putnike na zadnjim sedištima.

Tri paketa opreme su u ponudi (Iconic, S Edition i RS Line). Svi uključuju brojne stvari, s tim što su S Edition i RS Line (s primamljivim sistemima kao što su adaptivni tempomat i tri režima vožnje) podjednako impresivni. Ono što ih na prvom mestu razdvaja je paket od 18 „egzotičnih elemenata“ RS Linea , uključujući posebne naplatke, hromirane završetke izduvnih cevi, sportski oblikovana sedišta, masku hladnjaka u vidu pčelinjeg saća inspirisanu Formulom 1, drugačije odbojnike i površine s efektom ugljeničnih vlakana u kabini. Svi modeli poseduju obimne garniture vazdušnih jastuka i sisteme bezbednosne asistencije. Naravno, Arkana je na Euro NCAP testu zaradila pet zvezdica.

Dva hibridna pogona su u ponudi za svaki model. Jeftiniju opciju čini 1,3-litarski četvorocilindraš s integrisanim starter-generatorom, koji prikuplja energiju tokom kočenja, a zatim je prilikom ubrzavanja oslobađa preko sedmostepene menjačke kutije s dvostrukom spojnicom. Ova postavka raspolaže sa 140 ks.

Snažniji hibrid s 1,6-litarskim turbomotorom isporučuje 145 konja, a poseduje i starter-generator i dodatni elektromotor, inkorporiran u osmostepeni automatski menjač s konverterom obrtnog momenta.

Razlika između ova dva modela je posebno evidentna u kombinovanom maksimalnom obrtnom momentu. TCe 140 isporučuje 260 a E-Tech 145 čitavih 397 Nm. Emisija CO2 se takođe razlikuje, jer prvonavedeni model emituje 131 g/km ugljen-dioksida, a snažniji 111 g/km. Što se potrošnje tiče, TCe 140 sagoreva 5,8 litara goriva na 100 pređenih kilometara a E-Tech 145 4,9 litara.

Većina kupaca će verovatno smatrati da vredi izdvojiti nešto više od 1.000 evra za snažniji model, posebno oni koji prelaze veće distance za volanom. Ipak, ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h na strani je 140 TCe (9,8 naspram 10,8 sekundi), zahvaljujući 100 kilograma većoj masi hibridnog pogona.

Na putu, Arkana E-Tech donosi više „električnog“ nego sportskog ugođaja, s uglađenim startovanjem i sposobnošću da krstari kroz grad s minimalnim učešćem SUS motora.

Kada se pritisne papučica „gasa“, turbomotor se javlja glasnije, a ujedno dobro „povlači“, tako da će biti zadovoljeni i ljubitelji tradicionalnog pogona. Spoj dva elektromotora sa SUS jedinicom i menjačem je za primer, tako da je teško u momentu uvideti u kojoj je fazi pogonski sklop.

Za jedan visok automobil, Arkana se dobro ponaša na putu. Prednosti se ogledaju u lepo izbalansiranoj težini na upravljaču, što pomaže preciznim i lakim prolascima kroz krivine. Karoserija se ponaša neutralno, a prijanjenje je veoma izraženo, čak i u uslovima vlažnog kolovoza. Vožnja u „Sport“ režimu dinamiku podiže na viši nivo.

Arkana se kroz do sada obavljena testiranja pokazala na prvom mestu svestranom. Prostrana je, s dobro odmerenom cenom i pruža zadovoljstvo čoveku za volanom, bilo da se radi o kratkim gradskim ili dugim vožnjama na auto-putu. Dodatni adut se ogleda u tome što izgleda mnogo interesantnije u odnosu na prosečne porodične SUV/krosovere s karakterističnim „četvrtastim zadnjicama“.

Za sada toliko, a opširnije o ovom modelu kada bude pristigao na testiranje.

Vrele Gume

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare