Auto-moto Motori

Prvi “plug-in” hibrid Audi je napravio još 1989.

Vozilo je nosilo oznaku Audi 100 Avant Quattro Duo, a javnost se sa njim upoznala na ženevskom sajmu 1990. godine.

Audi danas ima u ponudi nekoliko produkcijskih “plug-in” hibridnih modela sa oznakom “TFSI e”, kao što su A6, A7, A8 i Q7, ali pionirski koraci u razvoju ove tehnologije u kompaniji iz Ingolštata našinjeni su pre više od tri decenije.

Eksperimentalno vozilo 100 Avant Quattro Duo je razvijeno 1989, a godinu dana kasnije predstavljeno je široj publici na Sajmu automobila u Ženevi.

Automobil je bio zasnovan na regularnom Audiju 100 Avant, koji je preteča današnjeg Audija A6.

Kao osnovni pogonski agregat korišćen je 5-cilindarski 2.3-litarski benzinac sa 136 KS (100 kW), koji je pokretao prednju osovinu vozila.

Pomagao mu je Simensov elektromotor od 13 KS (9 kW), koji je snagu slao na zadnje točkove.

Električna energija se čuvala u nikl-kadmijumskim baterijama smeštenim ispod poda prtljažnika. U čisto električnom režimu vožnje automobil je mogao da pređe 40-ak km.

Da bi se kretao na struju, vozač je morao najpre da ručicu menjača postavi u neutralan položaj, a zatim da pritisne dugme “E” na komandnoj tabli.

Maksimalna brzina automobila u “E” modu iznosila je svega 50 km/h, a zanimljivo je da je Audi 100 Avant Quattro Duo imao i sistem regenerativnog kočenja, pa je baterija mogla da se dopunjava i na taj način.

Audi je napravio 10 primeraka ovog vozila. Automobili su testirani u okviru raznih pilot programa, a korišćena su i kao taksi vozilo u okvitu istorijskog centra Ingolštata.

Primerak sa fotografija danas se može videti u Audijevom muzeju.

Iako svet tada još nije bio spreman za produkcijsku verziju, kompanija je nastavila sa eksperimentisanjem, pa je novi Duo napravljen 1991. na bazi modela 100 Avant.

Audi je šest godina kasnije, 1997, lansirao prvi produkcijski “plug-in” hibridni model. Vozilo je nosilo oznaku A4 Avant Duo, a napravljen je u ograničenoj seriji.

A4 Avant Duo je za pogon koristio 1.9-litarski turbo-dizel motor od 90 KS (66 kW) i elektromotor od 29 KS (21 kW). Obe jedinice pokretale su prednje točkove automobila.

Maksimalna brzina u električnom režimu vožnje iznosila je 80 km/h, a kada se uključi i dizelaš, vozilo je moglo da razvije 171 km/h.

Danas objavljeno

“Test sjevernog jelena” razotkrio mane hibridne Škode Superb i Passata GTE

Zeljka

Električni Hercules Alpha

Zeljka

Lancia Ypsilon Hybrid EcoChic

Zeljka

Ostavite komentar