Prva vožnja: Toyota Aygo X - BIGportal.ba
Auto-moto Test

Prva vožnja: Toyota Aygo X

Aygo X je i dalje najmanji model u gami, ali je postao vrlo trendi zahvaljujući krosover i lajfstajl karakteru. Uz sve to, dobar deo mehanike deli sa aktuelnim Yarisom i Yarisom Cross.

Tekst – Aleksandar Bursać; Izvor – Auto Magazin; Foto – Auto Magazin

Postoje momenti kada se auto jednostavno ne kupuje na metar. Zapravo, postoje, ali ne sa ciljem da se dobije što veći auto za što manje para, već da se dobije što više unutrašnjeg prostora u što kompaktnijim spoljašnjim dimenzijama.

Upravo to je suština automobila A segmenta, koji su namenjeni gradskoj vožnji. Nije to samo prevoz od tačke A do tačke B, već umeju da pruže dosta radosti i zadovoljstva.

Novi broj Auto magazina je u prodaji, pročitajte utiske iz vožnje najnovijih modela automobila.

Upravo takav primer je Toyota Aygo, koja je godinama unazad bila prepoznata kao izuzetno pouzdan auto, lagan za vožnju i parkiranje i vrlo jeftin za održavanje.

Dok su prve dve generacije bile razvijene u saradnji sa PSA grupacijom, treća je potpuno nezavisan, čisto Toyotin proizvod. I to ne bilo kakav…

Novi Aygo je dobio sufiks “X”. Sada je to krosover, sa većim odstojanjem od tla i višom pozicijom sedenja, koja omogućava bolju preglednost.

To je posebno važno u gradu, kada gledate da se uglavite na tesna parking mesta pored kojih vozači drugih automobila tužno prolaze.

Sa 55 mm višom pozicijom sedenja lakše vidite stubiće, žardinjere i druge prepreke. Osim toga, problem nisu ni visoki ivičnjaci, jer Toyota Aygo X ima jedanaest milimetara više odstojanje od tla u odnosu na prethodnika.

Sve ovo je evidentno već na prvi pogled, prilikom prvog susreta sa automobilom u hotelskoj garaži u Barseloni. Na poziv Toyote Srbija, dobili smo ekskluzivnu priliku da među prvim novinarima u Evropi u ovom gradu provozamo Aygo X.

Dočekali su nas automobili u čili crvenoj i boji đumbira. Boje su deo Toyotine strategije povezivanja sa prirodom, pa su za najmanji model u gami određene još boje kleke (plava) i kardamona (zelena sa narandžastim detaljima).

Za novinare su pripremljene dve varijante, sa manuelnim i CVT menjačem. Druga je napakovana do maksimuma za potrebe prezentacije, pa može da se pohvali mekim pokretnim krovom, koji vožnju pretvara u pravo uživanje.

Inače, karakteristično je to što su karoserije dvobojne, sa crnim delovima i velikim točkovima kojima se još više ističe krosover karakter.

Primetili smo i pomalo neobičnu dimenziju guma. Standard su “sedamnaestice”, dok su na test primercima “osamnaestice” dimenzija 175/60 R18.

Za početak test vožnje putevima oko Barselone biramo verziju sa manuelnim menjačem. Stavljamo stvari u prtljažnik za koji je u startu očigledno da je prostraniji nego ranije.

Ima čak 60 litara veću zapreminu, pa je sa svojih 231 litrom praktično na nivou nekadašnjih modela B segmenta. Istina, tajna zapremine je u visini prtljažnog prostora a ne toliko u dužini, tako da kabinski koferi staju vertikalno.

Sedište je deljivo u odnosu 50:50, pa i na taj način lako možete da organizujete prostor.

Toyota je donekle zadržala koncept jednostavnosti time što su u vratima ostale površine koje nisu tapacirane.

Na čili crvenom automobilu je posebno simpatično što su gornje površine vrata u boji karoserije, pogotovo što su lajsne i detalji na komandnoj tabli, ali i štep sedišta, u istoj nijansi.

U odnosu na prethodnika, Aygo X ima ozbiljniju instrument tablu, sa velikim displejem multimedije dijagonale devet inča.

Toyota nam je pripremila navigaciju sa Android Auto i Apple Car Play povezivanjem. Time je ostvarena prilična ušteda za vlasnika a može i da bira aplikaciju za navođenje po želji.

Za sada je moguće bežično povezivanje samo sa Apple Car Play. Naravno, tu je bežično punjenje u polici u kojoj nije tesno ni za najveće telefone.

Automatska “klima” sa jednom zonom je takođe bitna za komfor, dok posebno moramo da pohvalimo ergonomiju koja je skoro na nivou Yarisa.

Sedišta su relativno kratka a nožne komande blizu, što je i očekivano za auto A segmenta.

Dopalo nam se što je zadržana kombinacija analogno-digitalnih instrumenata.

Osim velikog brzinomera tu je sada i veliki displej na kome se takođe mogu očitati podaci o brzini, trenutnom ograničenju i ostale informacije sa putnog kompjutera.

Pod haubom je trocilindarski atmosferski benzinac zapremine 998 kubika. On je jedina opcija što se tiče motorizacije i moramo da priznamo da nas je obradovala činjenica da uopšte ima SUS motor, što je sve veća retkost u klasi.

Isporučuje 72 konjske snage. Za tečnu gradsku vožnju više nego dovoljno. Lako ubrzava čak i sa troje odraslih putnika, koliko nas je bilo u automobilu.

Pri svemu tome, ekonometar je sugerisao ranu promenu brzina, što je dovelo i do vrlo niske potrošnje, manje od šest litara.

Vibracije su umerene, kao i zvučna izolacija koja je vrlo pristojna za ovaj segment čak i pri velikim putnim brzinama.

Na magistralnim putevima već treba malo strpljenja prilikom preticanja, ali daleko od toga da je auto spor.

Ovde potrošnja pada na manje od pet litara, što je prava stvar za sve one koji bi da uštede na gorivu.

Pri svemu tome, ima duge prenosne odnose menjača, pa je i pet brzina sasvim dovoljno za štedljivu vožnju.

U vožnji je izuzetno stabilan za mali auto, kako na pravcu gde nisu potrebne sitne korekcije upravljačem, tako i u krivinama, kojih je bilo na pretek.

Toyota je namerno planirala brdovite predele oko Barselone i da bi pokazala da je po ponašanju sličan Yarisu i Yarisu Cross, pre svega zbog činjenice da sa njima deli tek blago izmenjenu GA-B mehaničku platformu.

Na kraju krajeva, konstruisan je specijalno za evropsko tržište, u razvojnom odeljenju Toyote u Briselu.

Uz atraktivne boje, platneni krov, premijum JBL ozvučenje i najnoviju tehnologiju koja uključuje i maksimalnu bezbednost, Aygo X je svojim krosover karakterom postao lajfstajl auto.

Sigurni smo da ćemo ga viđati na domaćim ulicama u većem broju, što zbog atraktivnog izgleda i proverene tehnologije, što zbog (za današnje uslove) povoljne cene, koja počinje od 14.990 evra sa prilično bogatom opremom koja uključuje i sve najvažnije bezbednosne sisteme.

Maksimalna opuštenost

Posle pauze za kafu, menjamo auto. Ovaj put sedamo u Aygo X boje đumbira, koji je opremljen CVT menjačem i platnenim krovom.

Naravno, mogućnost uživanja u prolećnom suncu tokom vožnje nas je u potpunosti razmazila, pa se pitamo zašto bi iko kupio auto bez ove opcije. Istina, cena može da predstavlja prepreku.

Potrebno je dodati 900 evra, što i nije tako mnogo ako se uzme u obzir da je na struju, da može da se zaustavi u nekoliko položaja i da otprilike toliko košta doplata za staklene krovove na drugim automobilima.

Doplata za CVT menjač je 1100 evra i može da se poruči uz bilo koji od ukupno pet paketa opreme. Programiran je tako da ne diže previše obrtaje.

Prilikom uobičajenih ubrzanja obrtomer nije pokazivao više od 2500 obrtaja, što je prilično tiho na trocilindarskom motoru.

U vožnji se ponaša skoro kao klasičan automatik zbog toga što ima predefinisane stepene prenosa. Ima čak i komande na volanu za manuelnu promenu brzina, koja može da se obavi i preko ručice menjača u položaju ulevo.

Počela prodaja u Srbiji

Aygo X uveliko može da se poruči u našoj zemlji. Oprema je izuzetno bogata, čak i u osnovnom paketu opreme.

Toyota nije štedela na bezbednosnim sistemima; čak i osnovna verzija ima adaptivni tempomat, kao i sistem za automatsko kočenje sa prepoznavanjem pešaka i biciklista, uključujući i situacije u raskrsnici.

Kamera iza unutrašnjeg retrovizora obezbeđuje automatsku korekciju volana da slučajno ne pređete u drugu traku, prepoznavanje saobraćajnih znakova, ali i automatsku aktivaciju dugih svetala.

Za svaku pohvalu je to što i osnovna verzija ima kameru za vožnju unazad. Istina, kod nje je nešto manji displej – dijagonale sedam umesto osam i devet inča koliko je kod boljih paketa, ali zato ima DAB prijemnik, kožu na volanu, senzor za svetla, kontrolu pritiska u gumama…

Ovako opremljen Aygo X košta 14.990 evra sa PDV-om. Ko želi više, na raspolaganju su još četiri paketa opreme, kao i dosta dodataka, među kojima je i premijum JBL ozvučenje snage 300 vati sa sabvuferom u prtljažniku.

Naravno, tu su i brojne mogućnosti personalizacije, što Aygo X zaista čini lajfstajl automobilom.

“Auto magazin” je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Toyota Aygo X: Specifikacije

Zapremina (ccm)998
Snaga (kW/KS)53/72 KS pri 6000 o/min
Maks. o. moment (Nm)93 pri 4400 o/min
Menjačmanuelni 5 stepeni i CVT
Dimenzije D/Š/V (mm)3700/1740/1525
Međuos. rastojanje (mm)2430
Prtljažnik (l)231/829
Rezervoar (l)35
Masa (kg)940-1015
Pneumatici175/65 R17 i 175/60 R18
Maks. brzina (km/h)158 (151 za CVT)
Ubrzanje 0-100 km/h (s)14,9 (14,8 za CVT)
WLTP prosečna potrošnja (l/100 km)4,7-5,0 (4,9-5,2 za CVT)
WLTP emisija CO2 (g/km)107-114 (110/117 za CVT)

Danas objavljeno

Hamilton sedam puta šampion F1, a plaši se vožnje po gradu

V.R.

Ne otpisujte automobile na vodonik

V.R.

Zaglavio vam se točak u BLATU: Izvucite auto iz blata pomoću ovog jednostavnog TRIKA

Vanja A

Ostavite komentar