5. Februara 2021.

Protagonisti filma “Novi val – 40 godina nakon” o najznačajnijem muzičkom periodu

Big Portal

Dok je prvi dio filma, s obzirom na to da je bio podijeljen u dva dijela, obuhvatao priču o samom nastanku pokreta, u drugom dijelu protagonosti ovog vremena govorili su o detaljima nastanka tada prvih novotalasnih grupa “Šarlo akrobata”, “Električni orgazam”, “Haustor” i “Idoli”.

Pored aktivnih učesnika novotalasne muzičke scene osamdesetih, koji su se pojavljivali u prvom dijelu filma, drugi dio obuhvata i razgovor s Goranom Vejvodom, jednim od najznačajnijih umjetnika koji su obilježili novi talas.

Vejvoda se u filmu prisjetio priprema za snimanje albuma grupe “Šarlo akrobata” te je govorio o vremenu koje je na scenu iznjedrilo brojne kreativne ljude.

“Vrijeme je bilo vrlo dinamično, otvoreno, bez straha za budućnost. Prijateljstvo se razvijalo na različite načine, kroz politiku, muziku, drogu, tehnologiju, tako da je sve apsolutno bilo u pokretu”, rekao je Vejvoda u filmu.

Kada je riječ o “Električnom orgazmu”, bend je na svom početku, kako ističe Srđan Gojković Gile, imao veliku pažnju omladinske štampe.

“Imali smo veliku pažnju omladinske štampe kao što su ‘Polet’, ‘Omladinske novine’, ‘Vidici’, riječki ‘Val’, tako da su ljudi brzo znali za nas. To je bila situacija koju je teško objasniti mladima danas, tu vrstu medijskog udara koju smo mi izazvali”, ističe Gile.

Muzički producent Siniša Škarica rekao je kako je “Električni orgazam” prvi put čuo uoči snimanja ploče “Bijelog dugmeta”.

“Prvi put se susrećem s ‘Električnim orgazmom’ i pjesmom ‘Zlatni papagaj’ tri dana prije snimanja s ‘Bijelim dugmetom’. To je prva pjesma koja je snimljena za budući ‘Paket aranžman’. Oni su bili prvi bend koji je dobio termine za snimanje albuma”, kaže Škarica.

S druge strane, “Haustor” nije imao toliku pažnju tadašnje štampe, ali sagovornici su saglasni kako je grupa “Haustor” u tom periodu imala specifičan zvuk u odnosu na ostale, prije svega zahvaljujući genijalnosti Srđana Sachera i kasnije Darka Rundeka.

“Rundek i Sacher su kreativci s različitim estetikama. Kada smo radili prvi album, bilo je dosta diplomatije, jer je svako od njih vukao na svoju stranu. Bio je to hod po jajima, ali bez svađe”, rekao je Husein Hasanefendić Hus.

U filmu se govorilo i o tzv. Cenzuri, koja, iako je postojala, nije spriječila mlade muzičare da ostvare svoje ciljeve.

“Problem je tada bio što nisi mogao reći sve do kraja, danas kao možeš reći sve, ali te niko ne sluša, tako da smo na istom”, smatra Damir Martinović Mrle, član grupe “Let 3”.

Film “Novi val – 40 godina nakon” objavljen je kao dio projekta kojim bi trebalo da se obilježi 40 godina muzičkog pokreta koji je iznjedrio brojne poznate jugoslavenske grupe.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare