Oni koji su se upustili u samostalne projekte znaju koliko je sve skupo, a zamislimo kako izgleda kada proizvodite milione delova, razvijate nove tehnologije, zapošljavate stotine hiljada ljudi, pa, ponekad platite ogromne kazne zbog nepoštovanja ekološke regulative…
Ipak, treba imati u vidu da proizvođači automobila zarađuju ogromne sume novca, koji doduše biva brzo i potrošen. Dok ste pročitali prethodnu rečenicu, oni pojedinačno zarade više nego što to vama pođe za rukom za nekoliko godina.
Kompanija | Godišnji prihodi | Zarada po času | Zarada po minutu | Zarada po sekundi |
Toyota | $275 milijardi | $31.4 miliona | $523,889 | $8,731 |
Volkswagen | $255 milijardi | $29.1 milion | $484,399 | $8,073 |
Daimler | $176 milijardi | $20.1 milion | $355,363 | $5,589 |
Honda | $137 milijardi | $15.7 miliona | $261,349 | $4,356 |
Mitsubishi | $136 milijardi | $15.5 miliona | $258,702 | $4,312 |
Ford | $127 milijardi | $14.5 miliona | $241,903 | $4,032 |
General Motors | $122 milijardi | $14.0 miliona | $233,038 | $3,884 |
BMW | $113 milijardi | $12.9 miliona | $215,137 | $3,586 |
Stellantis | $99 milijardi | $11.3 miliona | $188,375 | $3,140 |
Nissan | $91 milijarda | $10.4 miliona | $172,919 | $2,882 |
Kompanija Uswitch je napravila istraživanje na ovu temu, sakupivši podatke od vodećih svetskih automobilskih kompanija. Ove informacije nisu tajne, jer proizvođači na kvartalnom planu objavljuju brojke vezane za prodaju i zaradu. Naravno, godišnje sumiranje pruža najbolji uvid u prethodno poslovanje kompanije. Uswitch je zauzeo drugi kurs, podelivši godišnju zaradu na manje vremenske jedinice, sve do sekunde.
Pred nama je tabela koja prikazuje kako stvari stoje s prvih 10 automobilskih kompanija na svetu po pitanju zarade.
S 8.731 dolarom koliko zaradi svake sekunde, Toyota je prva na listi, a sledi Volkswagen s 8.073. Malo dalje iza japanskog i nemačkog konglomerata je Daimler, a čak i Nissan koji je 10., zarađuje gotovo 3.000 dolara svake sekunde.
Ovo sigurno sve stavlja u drugačiju perspektivu kada je reč o finansijskim dešavanjima u automobilskoj industriji. Međutim, s druge strane, Toyota je potrošila preko milijardu dolara tokom 2020. samo za reklamiranje, i to samo u SAD!
Vrele Gume