Ipak, Ferrari je počeo da proizvodi primerke modela 288 GTO za potrebe homologacije, odnosno ulazak Ferarija u Grupu B sportskih automobila.
Međutim, klasa je ubrzo ugašena nakon niza tragičnih nesreća, a Ferrari je proizveo samo pet od planiranih 20 homologacijskih modela. Iako nikad nije dobio priliku za trke, sve je govorilo da bi automobil bio impresivna zver.
Ferrari 288 GTO Evoluzione pokreće Tipo F114 CK motor koji razvija 650KS. čak 60 posto više od standardnog modela 288 GTO. Težak je samo 940 kg te je imao najbolji odnos snage i težine u odnosu na sve rivale.
Karoseriju je dizajnirala kompanija Pininfarina te ju je napravila od Kevlara i fiberglasa, a čini se da je prioritet bila funkcija u odnosu na estetiku. Dovoljno je uporediti ovaj automobil s modelom F40. Ipak, upravo je 288 GTO Evoluzione bio važan korak do modela F40.
Četvrti primerak s brojem šasije 79888 kupio je Jean Blaton, bogati Belgijanac koji je vozio trke. Učestvovao je 15 puta na Le Manu pedesetih, šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka te je vozio neke od najlegendarnijih Ferrarijevih automobila uključujući modele 250 Testa Rossa, 250 LM, 250 GTO, 330 P4 i druge. Nakon toga je automobil promenio nekoliko vlasnika uključujući Lancea Strolla, a sada ga prodaje vlasnik iz Nemačke.
Automobil je nedavno poslat kompaniji Michelotto u Padovi, koja je pomagala Ferrariju u proizvodnji, da bi bio servisiran. Većina potrošnih komponenti je zamenjena uključujući amortizere, kočiona klešta, vodenu pumpu i gume, obavljen je i remont oba turbopunjača, a menjač je doveden u fabričko stanje.
“Zeleno svetlo” za ovaj automobil lično je dao Enzo Ferrari, legalan je za drumsku vožnju i veoma važan u istoriji Ferrarija. Novog vlasnika će dobiti na aukciji koja će biti održana od 19. do 21. oktobra.