Za BMW-ove standarde, ovaj automobil je izgledao prilično čudno s odsečenim zadnjim delom i dvoje vrata. Kompanija je čak eksperimentisala s M3 Compact verzijom dok je E36 generacija bila u prodaji, ali u serijski model nikada nije stavljen motor s više od šest cilindara.
Ipak, jedan norveški entuzijasta je pre 16 godina odlučio da zameni originalni četvorocilindraš 5,6 litarskim V12 iz 850 CSi. Jednostavno se radilo o najvećem BMW-ovom motoru koji je mogao da pronađe u to vreme. Upario ga je s manuelnim menjačem, dok je pogon naravno na zadnje točkove.
S ogromnim V12 napred i lakim zadnjim delom, ovaj automobil nije idealan za upotrebu na trkačkoj stazi. Ipak, oko 400 ks na raspolaganju i relativno mala masa vozila, dovoljan su razlog da Compact V12 stavi osmeh na lice.
Spolja gledano, izgleda gotovo kao „mlađi brat“ M3 s odgovarajućim odbojnicima i replikama Hartge naplataka. Ako vam izgleda nešto „niže“, to je iz razloga što počiva na M3 E36 ogibljenju, dok je unutrašnjost opremljena kompletnim sedištima, instrumentacijom i armaturnom tablom iz istog automobila.
Ovaj „hot heč“ sa zadnjim pogonom je prešao oko 104.000 kilometara i čini se da je u veoma dobrom stanju. S „transplantiranom“ mašinom, teško da ima dostupnu kompletnu istoriju servisiranja, mada kada neko potroši malo bogatstvo na instaliranje V12 motora u mali hečbek, sigurno je da će ga i održavati kako treba.
Na kraju dolazimo i do cene. Automobil se trenutno prodaje u Norveškoj, za 299.000 kruna, što u evrima iznosi 29.000.
Vrele Gume