Pandemija virusa korona ozbiljno je uzdrmala evropsko automobilsko tržište, s obzirom da je u periodu januar-novembar kupcima isporučeno 25,5 odsto manje novih vozila nego u istom vremenskom intervalu 2019.
Prodaja je smanjena sa 12 na oko 9 miliona automobila u 2020.
Krizom je najviše pogođena Hrvatska (-42,4%), a slede Portugalija i Bugarska (obe po -36,4%), pa Španija (-35,3%).
Od velikih evropskih tržišta, Italija je zabilježila pad od 29 odsto, a Francuska 26,9. U Njemačkoj je u periodu januar-novembar prodato za 21,6% manje novih automobila nego u istom razdoblju 2019.
Najmanji pad je zabeležen u Litvaniji (-16,2%), Švedskoj (-16,4%), Danskoj (-16,5%) i Finskoj (-16,7%).
Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), Volkswagen grupa ima i dalje najveći tržišni udeo u EU (25,6%), sa 2,28 mliona isporučenih vozila.
Slijedi francuski PSA (15,4%) koji je tokom jedanaest meseci 2020. u EU prodao 1,37 miliona automobila, a treća je Renault grupacija (11,5%) koja je kupcima isporučila 1,02 miliona vozila.
Četvrti je Hyundai (sa brendovima Hyundai i Kia), peti FCA, šesta BMW grupa (BMW, MINI), sedmi Daimler (Mercedes plus Smart), a osma Toyota.
Listu prvih deset zaokružuju Ford i Volvo.
(B92)